شورای پول و اعتبار تسهیلات را تصویب کند

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۶۴

وزیر راه و شهرسازی از کشته شدن سالانه بین 17تا 18هزارنفر بر اثر حوادث رانندگی در جاده‌های کشور خبر داد و کاهش حوادث و افزایش ایمنی در راه‌ها را نیازمند عزم ملی در راستای آموزش‌های رعایت قوانین و مقررات، ارتقای تحصیلات و آگاهی دانست.

عباس آخوندی در روز دانش‌آموزان و ایمنی از دهه 'ایمنی راه‌ها و مسوولیت‌های ما' با حضور در مدرسه شهید پندی منطقه 6 تهران افزود: بدون شک ارتقای ایمنی در راه‌های کشور یک مسوولیت همگانی است و همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های سازنده خودرو برای کاهش حوادث رانندگی در راه‌های کشور باید با یکدیگر همکاری کنند.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد از هر 9نفر تلفات رانندگی در جاده‌های کشور 7 نفر به مردان اختصاص دارد، اظهارکرد: با کشته شدن این افراد بسیاری از خانواده‌ها با از دست دادن سرپرست خود، متحمل خسارت زیادی می‌شوند. وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: میزان تلفات رانندگی در راه‌های کشور بسیار بالاست و آموزش‌های رعایت قوانین و مقررات هنگام رانندگی به همه دانش‌آموزان درکاهش حوادث و افزایش ایمنی در جاده‌های کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

آخوندی تصریح کرد: بررسی آمار کشته‌شدگان در راه‌های کشور حاکی است که سالانه بیش از 14هزار مرد که عموما سرپرست خانواده‌های خود هستند بر اثر سوانح رانندگی در راه‌های کشور کشته می‌شوند که خانواده‌ها از این بابت خسارت زیادی را تحمل می‌کنند.

وی با بیان آنکه مستندات موجود نشان می‌دهد از هر 10نفر کشته شده در راه‌های کشور 7 نفر تحصیلات زیردیپلم دارند،گفت: با افزایش افراد تحصیلکرده شاهد ارتقا ایمنی و کاهش سوانح رانندگی در راه‌های کشور خواهیم بود. وزیر راه و شهرسازی بر رعایت قوانین و مقررات در تمام بخش‌های مرتبط به رانندگی تاکید کرد و افزود: درصورتی که سازندگان خودرو در حوزه خودروسازی، ماموران راهداری در نگهداری راه‌های کشور و پلیس در اعمال قانون به فرآیند ارتقا ایمنی توجه کنند بدون شک ایمنی پایدار تلفات رانندگی را در کشور کاهش خواهد داد.

وی به نقش دانش‌آموزان در رعایت قوانین و مقررات رانندگی اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان باید از الان یاد بگیرند در زمان رانندگی با رعایت قوانین و مقررات، مواظب جان و مال مردم باشند. وزیر راه و شهرسازی گفت: برای افزایش سطح ایمنی در راه‌ها امسال یک مسابقه سراسری بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود تا آینده‌سازان کشورمان راهکارهای افزایش ایمنی در راه‌های کشور را به وزرارت راه و شهرسازی ارایه دهند.


رشد 110درصدی روکش جاده‌ها

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برنامه در جمع خبرنگاران با اشاره به تغییر رویکرد دولت در راستانی ایجاد امنیت در راه‌ها گفت: وزارت راه و شهرسازی در شعار امسال دهه ایمنی به دنبال آن است که به افراد آموزش دهد که سهم آنها در ایجاد ایمنی راه‌ها چقدر است.

هر یک از آنها چه نقشی در ایمنی می‌توانند داشته باشند. این نقش متناسب با موقعیت اجتماعی فرد به عنوان راننده، پلیس، تولیدکننده خودرو و مسوولان وزارت راه و شهرسازی متفاوت است.

آخوندی اظهارکرد: ایمن کردن راه‌ها لزوما وظیفه دولت نیست. درواقع این باید دغدغه جامعه باشد. چراکه بیش از 20میلیون نفر در کشور رانندگی می‌کنند، با این شرایط آیا یک مقام دولت می‌تواند عهده‌دار مسوولیت این 20میلیون نفر باشد.

به این ترتیب، ایمن کردن راه‌ها نیاز به عزم ملی و همگانی دارد.

وی در ادامه افزود: اگر مساله ایمنی راه‌ها به دغدغه جامعه تبدیل شود، می‌توانیم به نتایج بهتری دست پیدا کنیم. دولت به تنهایی نمی‌تواند آن را کنترل و مدیریت کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از سوی این وزارتخانه برای راه‌ها در فصل سرما تمهیداتی پیش‌بینی شده است،گفت: وزارت راه و شهرسازی همه ساله از اوایل پاییز برای راهداری زمستانی آماده می‌شود.

وی با اشاره به عملیایی کردن روکشی بخش قابل توجهی از جاده‌ها اظهارکرد: در نیمه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 110درصد در روکش جاده‌ها شاهد رشد بودیم که به ایمن کردن جاده‌ها کمک می‌کند.

آخوندی افزود: خوشبختانه هیات وزیران مبلغی بالغ بر 200میلیارد تومان اعتبار به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی برای بازسازی راه‌ها اختصاص داد. این اعتبار جهت خرید ماشین‌آلات، نمک‌پاشی جاده‌ها، برف‌روب‌ها و تعمیر و نگهداری ماشین‌های موجود برای آماده‌سازی برای زمستان صرف می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت انضباط شهری دردستور کار شورای معماری و شهرسازی کشور گفت: درجلسات مشترک با این شورا به دنبال کنترل و مدیریت فروش تراکم و تغییر پی‌درپی کاربری زمین‌ها هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر