اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۵۹

فرصت یک هفته‌‌ای پیمانکار برای پایدارسازی اطلس پلازا

به گفته رییس کمیته عمران شورای شهر تهران، شهرداری و سازمان نظام مهندسی از نظر ایمنی تمام جوانب گودبرداری پروژه «اطلس پلازا» را در نظر گرفته‌اند.

اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مالک این پروژه اعلام کرده که با پیمانکار به‌دلیل تعویق یک‌ساله کار به مشکل برخورده و درحال خلع‌ید پیمانکار است، ادامه داد: برهمین اساس به مالک فرصت یک‌هفته‌یی داده شده تا اقدامات لازم برای شروع برنامه پایدار‌سازی و ایمنی گود پروژه شروع شود.

شاکری با بیان اینکه مالک عنوان کرده تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا این خلع‌ید در مدت مشخص شده، صورت گیرد، اظهارکرد: باتوجه به گذشت یک‌سال از مهاربندی گود حقانی نظام مهندسی اخطارهای لازم را به مسوولان پروژه گوشزد کرده است لذا دوره سیستم تضمین مهاربندی (نیلینگ) پایان پذیرفته و باید به‌سرعت سیستم‌های پایداری جدید اعمال و چگونگی پایداری مجدد گود اطلس پلازا مشخص شود.


بوستان «مادر» در انتظار رأی دادگاه

درخصوص بوستان مادر، شورای عالی شهرسازی و معماری به قوه قضاییه شکایت کرده و در انتظار رأی قضایی دادگاه برای توقف ساخت و ساز است. محمد حقانی، رییس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس با اعلام این مطلب اظهارکرد: در این خصوص شورای عالی شهرسازی و معماری به قوه قضاییه شکایت کرده و منتظر رأی قضایی دادگاه برای توقف ساخت و ساز در این محدوده هستیم. پیش از این حقانی درباره بوستان مادر و سوال از شهردار تهران گفته است؛ مباحثی که شهردار منطقه 5 درجلسه علنی پیشین شورا درباره بوستان مادر مطرح کرد، خارج از سوال من بود و همچنان سوالاتم درباره این پروژه به‌قوت خود باقی است.



تراکم، عامل فرسودگی ساختمان‌های کشور

دلیل اصلی و عمده دلایل پایین بودن عمرمفید ساختمان‌ها در ایران، تراکمی است که در ساختمان‌های قدیمی استفاده شده است. محمدمهدی مافی، دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران درگفت‌وگو با ایسنا درباره پایین بودن عمرمفید ساختمان‌ها در کشور اظهارکرد: عمرمفید ساختمان‌ها و سیستم‌های ساخته شده پایین است و این معضل یک بخش اقتصادی و یک بخش فنی دارد که درحال حاضر بخش اقتصادی‌اش پررنگ‌تر و منافع اقتصادی باعث تخریب این سرمایه‌های ملی شده است. معمولا ساختمان‌های قدیمی بناهایی هستند که تراکم کمی به آنها تعلق گرفته و آنچه که ارزش افزوده و افزایش ارزش بنا است متعلق به مالکان این ساختمان‌ها می‌شود و میزانش بیش از هزینه‌هایی است که پرداخت کرده‌اند. وی افزود: یعنی علت اصلی تخریب این ساختمان‌ها که ثروت ملی نیز هستند، ارزش افزوده‌یی است که از میزان تراکمی که به آنها تعلق می‌گیرد به‌دست می‌آید. مافی در ادامه گفت: این معضل یک بخش اقتصادی و یک بخش فنی دارد که درحال حاضر بخش اقتصادی‌اش پررنگ‌تر است و منافع اقتصادی باعث تخریب این ثروت ملی شده است.


افتتاح دومین دریاچه بزرگ پایتخت در اسفند

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد با اشاره به پیشرفت 75درصدی عملیات احداث دریاچه هنر از افتتاح آن تا پایان سال‌جاری خبر داد. به گزارش فارس، اردشیر نوریان با اشاره به اینکه دریاچه هنر، دومین دریاچه مصنوعی بزرگ تهران است، گفت: ساخت دریاچه هنر در اراضی عباس‌آباد از تیر امسال آغاز شد. مساحت این دریاچه 22هزارمتر مربع است. به گفته وی؛ دریاچه هنر متشکل از دو دریاچه است. دریاچه بزرگ‌تر 12هزارمتر مربع و دریاچه کوچک‌تر 3هزار و 300متر مربع مساحت دارند. نوریان با اشاره به اینکه این مجموعه مجهز به یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور است، اظهارکرد: این تصفیه‌خانه هزارمتر مکعبی می‌تواند روزانه 200لیتر از آب دریاچه را تصفیه کند. برای انتقال آب از چاه همچنین برقراری سیستم‌های اطفا حریق از به روزترین لوله‌های پلی‌اتیلن استفاده شده است. درصورت نیاز به تخلیه آب دریاچه، این کار 24ساعته انجام خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر