ثبت‌نام آرم مجوز تردد در طرح ترافیک از 61 آذر

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۵۸

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز ثبت‌نام آرم‌های طرح ترافیک از ۱۶ آذر خبر داد و توضیحاتی درباره اینکه برای نخستین‌بار به نسبت تعداد روزهایی که متقاضیان اعلام می‌کنند وارد محدوده نمی‌شوند، از سرجمع هزینه سالانه آرم آنها کم می‌شود، ارایه کرد. ضمن اینکه تاکید کرد بابت هر روز انصراف نیز یک سفر رایگان با حمل‌ونقل عمومی به عنوان مشوق در کارت اعتباری آنها شارژ خواهد شد. وی همچنین از رایگان بودن عبور و مرور خودروهای هیبریدی و برقی در راستای سیاست‌های محیط‌زیستی مدیریت شهری تهران خبر داد. به گزارش فارس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز ثبت‌نام آرم‌های سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک از روز شنبه 16 آذر خبر داد و گفت: متقاضیان به مدت دو هفته و تا سی‌ام آذر فرصت دارند تا از طریق سایت www.tehran.ir نسبت به ثبت‌نام در سامانه مذکور اقدام کنند.

سیدجعفر تشکری هاشمی افزود: از شهروندان تقاضا داریم صرفا در صورتی که ورود هر روزه ایشان به محدوده طرح ترافیک ضرورت داشته باشد، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و در غیر این صورت از آرم‌های روزانه و هفتگی استفاده کنند تا علاوه بر کاهش هزینه‌های خود، فرصت را در اختیار شهروندانی قرار دهند که حضور روزانه آنها در محدوده مذکور ضرورت دارد. وی با اعلام اینکه مجوزهای طرح ترافیک سال94، نسبت به مجوزهای دوره‌های قبل دارای تفاوت‌هایی است، تاکید کرد: به تمامی افرادی که آرم طرح ترافیک سالانه دریافت می‌کنند، به همراه آن یک عدد کارت اعتباری استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی که امکان استفاده از مترو، اتوبوس‌های تندرو و سایر اتوبوس‌ها را برای آنها فراهم می‌کند نیز اهدا می‌شود.


کارت‌های اعتباری جاگزین برچسب طرح ترافیک می‌شوند

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه کارت‌های اعتباری اهدایی، شخصی‌سازی شده و جایگزین برچسب‌های سابق می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به اینکه کنترل خودروها از طریق دوربین‌های پلاک‌خوان انجام می‌شود، ضرورتی به نصب برچسب روی شیشه خودروها وجود نخواهد داشت و کارت مذکور به منزله مجوز طرح ترافیک برای ارایه در بازدیدهای موردی خواهد بود. تشکری هاشمی با بیان اینکه بسیاری از متقاضیانی که موفق به دریافت مجوز طرح ترافیک می‌شوند، در ایامی از سال تمایل به ورود به محدوده طرح ترافیک ندارند، تصریح کرد: کارت‌های اعتباری مبلغ‌دار بوده و از سوی خود متقاضیان نیز قابل شارژ است. وی اضافه کرد: نظر به لزوم توسعه خدمات الکترونیک، جز مرحله کنترل مدارک در دفاتر خدمات الکترونیک، سایر مراحل به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و کارت اعتباری که به منزله مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک است، از طریق پست به نشانی متقاضی ارسال می‌شود.


آغاز زمان تکمیل مدارک از ابتدای همین هفته

معاون شهردار تهران اظهار کرد: امسال نیاز نیست که متقاضیان تمامی اطلاعات خود را ثبت کنند، بلکه کافی است صرفا نسبت به اصلاح اطلاعاتی که نیاز به تصحیح دارند، اقدام کنند. تشکری‌هاشمی با بیان اینکه مدارک و مستندات مواردی که منجر به کسب امتیاز افراد در جهت دریافت آرم طرح ترافیک شده، باید به‌صورت حضوری در دفاتر خدمات الکترونیک ارایه شوند، تصریح کرد: باتوجه به اینکه داشتن برچسب معاینه فنی از مراکز مکانیزه معتبر، پرداخت عوارض سالانه خودرو و اخذ گواهی عدم خلافی برای ثبت‌نام طرح ترافیک ضروری است، متقاضیان هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت مدارک مذکور اقدام کنند.

وی با تاکید براینکه خودروها باید در مراکز مکانیزه معتبر تهران و سایر شهرها که در سامانه ملی معاینه فنی ثبت شده‌اند، معاینه فنی شوند، اضافه کرد: در این صورت دیگر نیازی به ارایه حضوری مدارک معاینه فنی نخواهد بود و این اطلاعات به صورت برخط در سامانه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

امسال آرم‌های طرح ترافیک افزایش نمی‌یابد

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه برای خودروهایی که به سن فرسودگی رسیده و مطابق قانون ملزم به اسقاط باشند، مجوز طرح ترافیک صادر نمی‌شود، اظهار کرد: در این دوره نیز مانند دوره قبل، جز آمبولانس‌های اورژانس تهران، خودروهای امدادی آتش‌نشانی و خودروهای پلیس و همچنین اتوبوس‌های شرکت واحد تهران و تاکسی‌های تهران که تمام یا بخشی از مسیر آنها در محدوده طرح ترافیک قرار داشته باشند، تمامی خودروهای عمومی و امدادی نیاز به مجوز دارند و باید نسبت به اخذ مجوز طرح ترافیک اقدام کنند. درغیراین‌صورت ورود آنها به محدوده، به منزله تخلف ورود ممنوع خواهد بود.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه در سال94 نیز عبور و مرور خودروهای هیبریدی و برقی همچون سال جاری در صورت ثبت اطلاعات در سامانه، در محدوده طرح ترافیک آزاد و رایگان خواهد بود، تصریح کرد: این اقدام در جهت تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل پاک و در راستای سیاست‌های محیط‌زیستی مدیریت شهری تهران صورت می‌گیرد.

وی در پایان با تاکید براینکه برای حفظ ظرفیت زیست محیطی تهران، تعداد مجوزهای طرح ترافیک در سال94 نسبت به سال93 حتی یک فقره نیز افزایش پیدا نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان عزیز، بیماران خاص و عزیزان خبرنگار از تعرفه حمایتی برخوردار خواهند بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر