اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۹۹۹

برنامه بانک مسکن برای تامین مالی شهرهای جدید

مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: یکی از برنامه‌های بانک مسکن، تامین مالی شهرهای جدید از آن جمله شرکت فرودگاه‌های کشور، پروژه‌های راه‌آهن و ساخت و توسعه زیربناهاست. به گزارش ایسنا، محمدهاشم بت‌شکن در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی درخصوص تامین مالی شهرهای جدید اشاره و اظهار کرد: ما یک مدل بومی شده بر اساس تجارب دنیا داریم. این مدل که هم‌اکنون قراردادهایش عملیاتی شده توسط بانک مسکن به همراه گروه مالی آن طراحی شده است. یک سری پروژه‌های زیربنایی و روبنایی در کشور داریم که نیاز به تامین مالی دارند. در مقابل این مساله یک سری دارایی‌های با ظرفیت بالقوه داریم که احصای جریان نقدی در آن به کندی است که از طریق انتشار اوراق بهادار تامین می‌شود. وی با بیان اینکه ما در حوزه مسکن قانون حمایت از مسکن را داریم، گفت: ابزارهای مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری‌های مشترک در این زمینه فراهم است. همچنین برای موضوع احیا و بهسازی بافت فرسوده تدارک گسترده‌یی از حیث ابزارها دیده شده که مهم‌ترین آن جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. بت‌شکن در این خصوص به ایجاد صندوق‌ها و انواع اوراق بهادار اشاره کرد.


عقب‌ماندگی توسعه مترو از برنامه 5 ساله

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: گزارش ارایه شده از توسعه مترو، بر اساس برنامه مصوب پنج‌ساله دوم نیست. به گزارش مهر، رحمت‌الله حافظی در جلسه شورای شهر تهران افزود: انتظار بر این بود که گزارش ارایه شده توسط شهرداری درباره متروی تهران برمبنای برنامه پنج‌ساله مصوب شورای شهر باشد زیرا در این برنامه شاخص‌هایی برای توسعه مترو تعیین شده بود. وی با بیان اینکه بر اساس گزارش ارایه شده سوالاتی وجود دارد که امیدواریم به این سوالات پاسخ شفاف داده شود، افزود: در حال حاضر سهم قطار شهری از جابه‌جایی‌های درون شهری به چه میزان است، همچنین طول خطوط قطار شهری بهره‌برداری شده درون شهری و تعداد ایستگاه‌های موجود، مجموع واگن‌های تحت بهره‌برداری جهت سرفاصله حرکت ۲/۵ دقیقه‌یی و جهت سرفاصله حرکت ۴/۵دقیقه‌یی چقدر است؟بر اساس گزارش ارایه شده، سهم شهرداری مصوب سال ۹۳ برای مترو‌ 2هزار و ۲۹میلیارد تومان بود، اما تخصیص بودجه هزار و ۹۴۹میلیارد تومان است در حقیقت ۸۰میلیارد تومان کمتر از مصوب، تخصیص یافته و کمتر هزینه شده است که لازم است شهرداری در این باره توضیح دهد. وی تاکید کرد: این مصوبه با نیت کمک به مترو بود اما مسوولان شهرداری از این مصوبه برای خروج ۷۰۰میلیارد تومان از بودجه مترو استفاده کردند در حالی که انتظار بر این بود، مترو اولویت شهرداری باشد.


قول نوبخت برای حل مشکل وام مسکن روستایی

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن از قول معاون رییس‌جمهور برای حل مساله تضمین‌نامه‌های پرداخت تسهیلات مسکن روستایی خبر داد. به گزارش مهر، عزیزالله مهدیان در نشستی خبری به مناسبت ۱۵مهر روز ملی روستا با بیان اینکه معتقدم که روستاهای ما ظرفیت توسعه دارند و حتی در شرایط فعلی خشکسالی اگر به موضوع معیشت روستاییان توجه شود، پتانسیل‌ها را می‌توان به فعل رساند، گفت: مردم در روستاها به‌شدت زحمتکش و آماده به کار هستند، فقط باید زیرساخت‌ها فراهم شود تا بتوانند عرضه محصول به بازار داشته باشند زیرا دلالان، محصولات کشاورزی را با کمترین قیمت از آنها خریداری می‌کنند. وی با بیان اینکه مشکل معیشت روستاییان باید حل شود، اظهار داشت: حدود ۵میلیون و ۳۰۰هزار واحد مسکن روستایی برای ۵هزار و ۸۰۰ خانوار روستایی در کشور داریم که نشانگر کمبود تعداد واحدها به روستاییان است.


پاکسازی تهران از وجود کارتن‌‌خواب‌ها و معتادان

استاندار تهران اعلام کرد: تا ۲ ماه آینده در تهران کمتر شاهد وجود معتادان و کارتن‌خواب‌ها خواهیم بود. سیدحسین هاشمی در گفت‌وگو با فارس، درباره ساماندهی میدان شوش و جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و معتادان افزود: در اوایل دولت یازدهم، استان تهران تنها ظرفیت نگهداری 400نفر از معتادان و کارتن‌خواب‌ها را داشت که در حال حاضر به بالای 3هزار نفر رسیده و در آینده‌یی نزدیک به 6هزار نفر می‌رسد. وی افزود: باید نسبت به جمع‌آوری و درمان کارتن‌خواب‌ها و معتادان سطح شهر اقدام شود و در این راستا شهرداری، وزارت کشور و استانداری تهران هماهنگی لازم را داشته‌اند. در جنوب شرق تهران محلی برای اسکان 3هزار نفر از معتادان و کارتن‌خواب‌ها در حال احداث است که با تکمیل آن، چهره نازیبای تهران با حضور کارتن‌خواب‌ها عوض می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر