افتتاح 6 ایستگاه جدید آتش‌‌نشانی در پایتخت

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۷۳

6 ایستگاه آتش‌نشانی همزمان با روز جهانی آتش‌نشانی و ایمنی با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

صبح دیروز در همایش بزرگ آتش‌نشانان که در برج میلاد تهران برگزار شد، محمدباقر قالیباف 6 ایستگاه آتش‌نشانی را افتتاح کرد. با افتتاح این 6 ایستگاه شمار ایستگاه‌های آتش‌نشانی فعال در پایتخت به 121 ایستگاه افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود با این اقدام میانگین زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه که در حال حاضر بین 4 دقیقه و 20ثانیه تا 4دقیقه و 30ثانیه است به زمانی کمتر از این کاهش یابد.


لایحه «آتش‌نشانی هوایی» به شورا می‌رود

در این مراسم محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با اشاره به نیاز پایتخت برای داشتن آتش‌نشانی هوایی گفت: پس از انجام مطالعات کارشناسی لایحه راه‌اندازی «آتش‌نشانی هوایی» به شورای شهر می‌رود. به گزارش ایسنا، قالیباف موقعیت شغلی آتش‌نشانان را موقعیتی خطیر و حساس عنوان کرد و افزود: آتش‌نشانان در هر لحظه با خطر روبه‌رو بوده و با حوادث مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند. در حال حاضر یکی از سازمان‌های فعال و پرتلاش شهرداری همین مجموعه آتش‌نشانی است که این سازمان در کنار اقدامات خود ارتقای فرهنگ ایمنی و فرهنگ‌سازی را نیز انجام می‌دهد. وی گذشت و ایثارگری را لازمه کار در آتش‌نشانی برشمرد و گفت: افرادی که وارد آتش‌نشانی می‌شوند افرادی ایثارگر و پرتلاش هستند.


افزایش 2برابری امکانات و تجهیزات ایمنی تهران

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به ارتقای ایمنی در شهر تهران اشاره کرد و افزود: امکانات تجهیزات ایمنی در شهر به دوبرابر افزایش یافته و در حال حاضر 121 ایستگاه آتش‌نشانی در شهر فعالند که 6 ایستگاه از این تعداد امروز به بهره‌برداری رسید. وی از مدرن‌سازی ماشین‌ها و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی تهران خبر داد و گفت: در بخش خودرو سنگین به سرمایه‌گذار نیاز داریم اما در مجموع می‌توان گفت که در بخش‌های کمی و کیفی اقدامات خوبی انجام شده است.


تهران نیازمند آتش‌نشانی هوایی

شهردار تهران در ادامه با اشاره به موضوع آتش‌نشانی هوایی و ضرورت راه‌اندازی چنین ایستگاه‌هایی در تهران افزود: شهر تهران نیازمند آتش‌نشانی هوایی است که البته تجهیزات آن باید تامین شده و نسبت به تکمیل و پیشبرد آن اقدام شود.

قالیباف با بیان اینکه این موضوع نیاز به کار کارشناسی و مطالعاتی دارد، گفت: پس از اتمام این مرحله مطالعاتی لایحه آن برای تصویب به شورای شهر ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان رسیدن و حضور نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حوادث کاهش یافته است، ادامه داد: در حوزه آموزش نیروی انسانی و همین‌طور ارتباطات باید توجه بیشتری داشته باشیم گاهی ممکن است اشتباهات سهوی در ماموریت‌ها خساراتی را بر جای بگذارد که ما باید آن را به حداقل ممکن برسانیم.

شهردار تهران با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در پایتخت در یک دهه گذشته دوبرابر شده است، گفت: به دنبال این افزایش طبیعتا نیروی انسانی نیز افزایش یافته و ما نباید از آموزش در این حوزه غافل شویم.

شهردار تهران همچنین آتش‌نشانی را مهم‌ترین سازمان شهرداری دانست که مسوولیت اجتماعی داشته و آن را به خوبی اجرا می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر