اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۴۱۹

احتمال وقوع حادثه سیل کن در بوستان نهج‌البلاغه

محمد حقانی، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: نباید مشخصات فنی و طبیعی روددره‌ها را تغییر داد و احتمال دارد حادثه مشابه سیلاب کن در بوستان نهج‌البلاغه نیز به وقوع بپیوندند. حقانی در گفت‌وگو با مهر درخصوص ساماندهی رود‌دره‌های پایتخت گفت: مشخصات فنی این روددره‌ها را طبیعت مشخص کرده و به گونه‌یی است که در روزهای بارانی و اضطراری خودشان را با شرایط محیطی وفق می‌دهند. وی ادامه داد: تنگ کردن روددره‌ها و دست بردن به ساختار فیزیکی آنها به صلاح نیست و ممکن است در زمان‌های خطرآفرین این تغییرات ایجاد بحران و خسارت کند. این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا کانال‌بندی و سنگچینی در بوستان نهج‌البلاغه در زمان بارندگی‌های تند ممکن است برای شهروندان خطرآفرین باشد، گفت: ما مشابه این اتفاق را چند وقت پیش در منطقه کن داشتیم و به دلیل هفت و هشت دقیقه بارندگی تند تمام ساخت و ساز‌ها در حاشیه رودخانه تخریب و خسارات جانی بر جای ماند. ممکن است همین اتفاق نیز در بوستان نهج‌البلاغه رخ دهد.


ترافیک ۱۸۰ کیلومتری در معابر شهر تهران

همایون فتاحی، رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: در آغاز سال تحصیلی شاهد ایجاد ترافیک ۱۸۰‌کیلومتری در معابر شهر تهران بودیم. به گزارش فارس، فتاحی در جلسه ستاد استقبال از مهر که در راستای رصد ترافیک پس از بازگشایی مدارس برگزار شد، اظهار کرد: در آغاز سال تحصیلی شاهد ایجاد ترافیک 180کیلومتری در معابر شهر تهران بوده‌ایم. وی ادامه داد: میزان ترافیک ایجاد شده در چهارم مهرماه امسال با اول مهر سال گذشته برابر است. به گونه‌یی که در نخستین روز مهرماه سال گذشته ترافیک 180کیلومتری در ساعت 8 صبح که به نوعی پیک ترافیک صبحگاهی است، ایجاد شده بود. فتاحی افزود: ایجاد 180کیلومتر ترافیک در صبح 4 مهر به گونه‌یی بود که 400هزار خودرو به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده و 150 دوربین نظارتی نیز وظیفه رصد خودروها را بر عهده دارند. رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: در صورت احداث خط 6 و 7 مترو نیز این مشکل ترافیک حل و فصل خواهد شد. فتاحی با بیان اینکه تمامی بزرگراه‌های تهران صبح دیروز دارای ترافیک سنگین یا مقطعی بودند، گفت: با این حال معابر غرب به شرق تهران و مرکزی دارای بیشترین ترافیک بوده‌اند.

رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نخستین ترافیک صبحگاهی دیروز از آزادراه تهران به کرج در محدوده شهید باکری ایجاد شد، افزود: بعد از آن شاهد بروز ترافیک در بزرگراه همت، آبشناسان، زین‌الدین و نواب بوده‌ایم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر