اخبار

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۶۶۸

۷۵ درصد درآمد شهرداری‌ها وابسته به فروش تراکم

پیروز حناچی دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی با اعلام اجرایی شدن طرح جامع شهر تهران از سال۹۱ و الزام رعایت ضوابط مصوب شده توسط دستگاه‌ها و نهادهای مجری گفت: ۷۵درصد درآمد شهرداری‌ها مربوط به ساخت‌و‌ساز و فروش تراکم است و ضرورت دارد منابع مالی شهرداری تقویت شوند و به منابع پایدار تغییر کنند. حناچی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اعلام این نکته که اداره امور شهری در شهرها تا حد زیادی به درآمدهای فروش تراکم وابسته است، گفت: در تهیه طرح‌های تفصیلی و طرح جامع شهری مناطق زلزله‌خیز، گسل‌ها و حریم آنها شناسایی شده که در صدور مجوزهایی ازسوی دستگاه‌های مجری این ضوابط باید اعلام و رعایت شوند. متاسفانه دیده می‌شود که ضمن وجود ضوابط، ساخت‌وساز در مناطق زلزله‌خیز ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، وی بااشاره به زلزله‌خیز بودن تهران و اینکه در طول تاریخ این کلان‌شهر زلزله‌های بی‌شماری را تجربه کرده است، افزود: این واقعیت تهران است و به‌همین خاطر باید ضوابط شهرسازی و معماری را در این شهر پرخطر مورد توجه قرار داد تا خسارت احتمالی وقوع زلزله در آن به حداقل برسد. در عین حال در طرح‌هایی که در تهران تهیه و اجرا می‌شود گسل‌های اصلی و فرعی شناسایی شده‌اند که ضروری است نظارت بر اجرای آنها به‌طور دایمی انجام گیرد.

پایان مسکن مهر شاید سال96

فریبرز واحدی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه اتمام پرونده مسکن مهر شاید سال۹۵ نباشد و به سال۹۶ موکول شود، گفت: اینکه گفته شود دولت عزم جدی برای اتمام مسکن مهر ندارد، دور از انصاف است. واحدی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه گفته می‌شود، دولت عزم جدی برای اتمام واحدهای مسکن مهر ندارد، گفت: این به دور از انصاف است، چراکه قسمت عمده‌یی از مشکلات مسکن مهر بحث تامین خدمات زیربنایی آن است. وی ادامه داد: در خدمات زیربنایی هم اگر وزارت نیرو بخواهد کنار بکشد، وزارت راه‌وشهرسازی به تنهایی نمی‌تواند این کار را به‌سرانجام برساند، اما بنده شهادت می‌دهم که در حال حاضر در استان تهران تاکنون 3شورای مسکن داشته‌ایم و استاندار همه آنها را مکلف به همکاری کرده است، اما به هر حال منابع مالی کافی در مسکن مهر وجود ندارد. وی در پاسخ به اینکه برای تامین خدمات زیربنایی و اتمام واحدهای مسکن چه میزان اعتبار نیاز است، گفت: برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر در استان تهران 400میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما برای کل کشور 5600میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر اعتبار نیاز است. واحدی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده مسکن مهر در سال95 به اتمام می‌رسد و بسته می‌شود، گفت: در این زمینه باید اذعان کنیم که اتمام واحدهای مسکن مهر در پردیس را در سال95 تردید دارم، اما بقیه واحدهای مسکن مهر در سال95 به پایان می‌رسد. وی اضافه کرد: تمام همت این است که پروژه واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس را در سال95 به اتمام برسانیم اما فکر می‌کنم که اتمام یک تعداد از واحدهای مسکن مهر در این شهر به سال96 کشیده شود، اما بقیه نقاط کشور را با قاطعیت می‌گویم که در سال95 به اتمام می‌رسد. واحدی ادامه داد: در پروژه مسکن مهر تمام گروه‌های کم‌درآمد نیز در یک جا جمع شده‌اند، شاید اگر تراکنشی رخ می‌داد و اگر داخل برخی سایت‌ها نیز می‌توانستند با ساخت واحدهای ویلایی افراد با درآمد بالا را نیز در این سایت‌ها ساکن می‌کردند، ترکیب جمعیتی بهتری می‌توانست در پروژه مسکن مهر ساکن شود.

علامت تجاری فرابانک سینا ثبت شد

علامت تجاری فرابانک سینا در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید. به گزارش روابط عمومی بانک سینا، در طراحی این نشان که به صورت سه بعدی انجام و به معنای برجسته بودن این خدمت جدید بانک است، از پایه و شکل اصلی لوگوی فعلی بانک سینا ایده گرفته شده است. براساس این گزارش همچنین در طراحی علامت یادشده از نقاط ریز در حاشیه و به صورت سایه و جلوه استفاده شده که نشان‌دهنده مسیر و روند شکل‌گیری و تکاملی فرابانک سینا است که به برجستگی و خاص بودن این خدمت منتهی می‌شود. همچنین نحوه قرار گرفتن این نقاط از کوچک به بزرگ است که این امر نیز گویای رشد و توسعه فرایند تکامل فرابانک سینا است. گفتنی است فرابانک سینا همان شعب بانک سینا هستند که به صورت شبانه‌روزی و 24ساعته انواع خدمات بانکی نظیر دریافت و برداشت وجه، انتقال وجه و واریز وجه نقد به حساب را برای هموطنان فراهم می‌کنند. این شعب همچنین امکانی را فراهم می‌آورند تا مشتریان با کارشناسان بانکی به صورت تصویری و بهنگام در ارتباط باشند و امور بانکی خود شامل افتتاح سپرده، اعلام مفقودی و مسدود کردن کارت، صدور کارت هدیه به صورت لحظه‌یی، پرداخت قبض، خرید شارژ، دسترسی به اینترنت بانک و سایر خدمات بانکی را به انجام برسانند. در این شعب، همچنین مراجعین می‌توانند از اینترنت wifi رایگان برای انجام امور بانکی خود استفاده کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر