خروج اقتصاد از رکود با حمایت از مسکن مهر

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۶۴

محسن طباطبایی‌مزدآبادی، دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرد و گفت: حمایت از این پروژه‌ها می‌تواند اقتصاد را از رکود خارج کند.

طباطبایی‌مزدآبادی در گفت‌وگو با فارس در خصوص سرنوشت پروژه‌های مسکن‌مهر گفت: در دولت یازدهم وزارت مسکن سیاست خود را صرفا انجام تعهدات دولت قبل عنوان کرد و عملا سیاست توسعه مسکن مهر از دستور کار خارج شد. طباطبایی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم‌اکنون با یک عمل انجام شده در حوزه مسکن روبه‌روست، افزود: شاید برخی از مسوولان و کارشناسان راهبرد احداث شهرک‌های اقماری را دارای منطق و توجیه اقتصادی نداند اما به هر حال امروز یک سرمایه‌گذاری کلان دولتی در حوزه مسکن مهر صورت گرفته است که بی‌توجهی به آن موجب از دست رفتن بخش عمده‌یی از سرمایه‌های ملی می‌شود. مدرس موسسه آموزش عالی بانکداری ایران با تاکید بر اینکه همه کارشناسان بر این باور هستند که بخش مسکن موتور محرکه اقتصاد به حساب می‌آید، افزود: حوزه مسکن حدود 12درصد اشتغال و نزدیک به 30 درصد از نقدینگی اقتصاد را به خود اختصاص می‌دهد اما تکیه دولت بر سیاست‌های انقباضی برای مهار تورم بخش مسکن‌مهر را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده و همین مساله باعث شده است از 400هزار واحد مسکن در شهرهای جدید 45هزار واحد به‌طور جدی فاقد متقاضی باشند.

طباطبایی با تاکید بر اینکه دولت اگر عزم خود برای حمایت از مسکن مهر را به‌طور جدی و عملیاتی نشان دهد بخش خصوصی نیز عزم خود برای حضور در این حوزه را جزم می‌کند، اظهار کرد: با این حال تا مقطعی که دولت منتقد مسکن مهر باشد عملا بخش خصوصی نیز ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه را نمی‌پذیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر