اخبار روز

۱۳۹۴/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۵۶

موافقت بورس با تاسیس صندوق زمین و ساختمان

سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت اصولی تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن را صادر کرد. به گزارش «تعادل»، براساس اعلام بانک مسکن، سازمان بورس و اوراق بهادار با تقاضای شرکت گروه سرمایه‌‌گذاری مسکن از شرکت‌های زیرمجموعه این بانک در‌خصوص تاسیس صندوق زمین و ساختمان موافقت کرد و به زودی شاهد پذیرش و عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق در فرابورس ایران خواهیم بود. براساس این گزارش، موضوع فعالیت صندوق، جمع‌آوری وجوه متقاضیان سرمایه‌گذاری در صندوق، ساخت پروژه ساختمانی، پیش‌فروش واحدهای ساختمانی پروژه و در‌نهایت تقسیم عواید ناشی از این فعالیت بین سرمایه‌‌گذاران است. معزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌‌گذاری مسکن گفت: درصندوق‌های سرمایه‌‌گذاری زمین و ساختمان، سرمایه‌‌گذاران باتوجه به ‌میزان واحدهای سرمایه‌‌گذاری خریداری ‌شده در پروژه شریک خواهند بود و در پایان عمر صندوق نیز بعد از فروش پروژه، درآمدهای حاصل باتوجه به میزان سرمایه‌گذاری، میان افراد تقسیم می‌شود. این صندوق‌ها به‌گونه‌یی تعریف شده‌‌اند که افراد می‌توانند با حداقل سرمایه (1.000ریال) در احداث پروژه‌های ساختمانی مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند. پذیره‌‌نویسی این صندوق‌ها در بازار سرمایه موجب می‌شود، منابع مالی پروژه‌ها در زمان مناسب به پروژه‌ها تزریق شود.


اتوبوس و مترو برای کودکان زیر ۷ سال رایگان می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: استفاده از اتوبوس و مترو برای تمامی کودکان کمتر از ۷سال در تهران رایگان خواهد شد. به گزارش «تعادل»، سیدجعفر تشکری‌هاشمی درجلسه مشترک مدیران روابط عمومی و مسوولان امور بانوان این معاونت که با موضوع تبدیل تهران به «شهر دوستدار کودک» برگزارشده بود، گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، هریک از سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران، تکالیف و وظایفی برعهده دارند که ‌باید به‌صورت کامل به تک‌تک آنها عمل کنند و حتی فرا‌تر از این وظایف و تکالیف نیز خود را موظف و مکلف بدانند. وی با اعلام اینکه اجرای طرح موسوم به اتوبوس پیاده مدرسه (SWB) با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان و مشارکت اولیای دانش‌آموزان از اول مهرماه و همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی باید اجرایی شود، اظهار کرد: درحال حاضر شهرک‌های مینیاتوری درقالب پارک‌های آموزش ترافیک پیاده‌سازی شده‌اند و اِلمان‌های مینیاتوری از شهرهای واقعی- از پل‌های عابر پیاده تا گذرگاه‌های عبور پیاده و از چراغ‌های راهنمایی تا علایم رانندگی و تابلوهای ترافیکی- در آنها جانمایی و مکان‌یابی شده‌ است.


بهره‌برداری ۵ هزار واحد مسکن مهر در نیمه نخست سال

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن مهر از افتتاح بخشی از واحدهای کوزو در نیمه نخست سال‌جاری خبر دادند. احمد اصغری‌مهرآبادی بااشاره به میزان کلی پیشرفت فیزیکی واحدهای کوزو در شهر پردیس به پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی گفت: براساس آخرین آمار، حدود ۱۰هزار واحد مسکن مهر کوزو در مرحله نازک‌کاری و آماده افتتاح است. همچنین واحدهای کوزو در مجموع ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند. وی ضمن تاکید بر اینکه باید روند افتتاح واحدهای مسکن مهر پردیس سرعت مناسبی بگیرد از تکمیل تونلی واقع در نزدیکی فازهای کوزو برای تسهیل دسترسی خبر داد و افزود: از ۱۰هزار واحد دارای متقاضی و آماده در فاز کوزو 5هزار واحد باید در ۶ماهه نخست امسال به بهره‌برداری برسد.


قیمت‌ها در مسکن مهر پرند نهایی شد

معاون فنی شرکت عمران شهر جدید پرند از تعیین قیمت نهایی واحدهای مسکن مهر شرکت‌های کوزو، هسا و کیسون در شهر جدید پرند خبر داد. به گزارش ایسنا، مهدی اسماعیل‌نسب بااشاره به تعیین قیمت‌ نهایی واحدهای مسکن مهر پرند و اعلام آن به متقاضیان درباره مهم‌ترین جزییات این موضوع گفت: قیمت ساخت اکثر واحدهای مسکن مهر براساس تفاهمنامه سه‌جانبه و از سال۸۸ تا ۸۹ مبلغ ۳۰۰هزارتومان اعلام شد اما از آنجایی که اجرای پروژه‌ها کمی زمان برد و در این بازه زمانی که باید کار به پایان می‌رسید، عملیاتی نشد. برهمین اساس شرکت عمران شهرهای جدید و وزارت راه‌وشهرسازی بخشنامه‌هایی برای کل مسکن مهر کشور ابلاغ کرد. وی با اعلام اینکه حدود ۹۶هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند واقع شده، اظهار داشت: براساس بخشنامه‌های ابلاغی لازم بود قیمت مسکن مهر واقعی‌سازی شود؛ برهمین اساس در زمستان سال۹۲ بخشنامه‌یی به شرکت عمران پرند و سایر شرکت‌ها در کشور ابلاغ و معین شد که قیمت واحدهای مسکن مهر طبق بخشنامه مذکور از مبلغ ۳۰۰هزارتومان بابت هزینه ساخت به رقم دیگری افزایش یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر