اشتغال بهانه‌ای برای مخالفت با انتقال کارخانه روغن قو

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۲۴۲

حدود 20سال است که کارخانه روغن نباتی قو به عنوان یکی از منابع آلاینده در منطقه 16 شناخته شده است و همواره نیز قصد براین بوده که این کارخانه از تهران خارج شود اما متاسفانه روال غیرمعمول منجر شده تا دراین موضوع توفیقی حاصل نشود. اکنون هم باوجود اصرارهایی که اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر مبنی‌بر لزوم خروج این کارخانه داشته‌اند، استانداری تهران با این اقدام مخالفت کرده است. علت این مخالفت‌ها به موضوع اشتغال کارکنان کارخانه روغن قو که تعداد آنها از 150 نفر به 450 نفر رسیده است، ربط داده می‌شود.

آنها معتقدند که در صورت انتقال کارخانه روغن قو این تعداد از افراد بیکار می‌شوند درحالی که پیش از این معاونت خدمات شهری شهرداری تهران رسما اعلام کرده است که در صورت بیکار شدن این افراد حاضریم اشتغال آنها را تضمین کنیم تا مشکل برطرف شود. با این وجود اعضای شورای شهر همچنان این موضوع را در هفته‌های آینده دنبال می‌کنند؛ چون بوی فراوان، پساب و آلودگی‌های صوتی مشکلات زیادی را برای اهالی این منطقه از تهران به‌وجود آورده است. تاکنون کارخانه‌های زیادی در تهران با این شرایط وجود داشته‌اند که تعطیل شده‌اند یا به شهرک‌های صنعتی منتقل شده‌اند. کارخانه ایرفو در منطقه 18 آخرین مورد بود که سال گذشته با همراهی شهرداری منطقه، اعضای شورای شهر و مسوولان دادگستری به یکی از شهرک‌ها انتقال داده شد با این وجود بخش کوره‌یی آنکه آلایندگی زیادی درپی داشت به‌طور کامل تعطیل شد.

اکنون نیز جز موارد معدود همچون کارخانه روغن نباتی قو، کارخانه یا کارگاهی که در وضعیت قرمز قرار داشته باشد در تهران وجود ندارد. البته در برخی مواقع می‌توان تمهیدات اندیشید تا از این کارخانه رفع آلایندگی شود اما این امکان برای کارخانه فوق وجود ندارد بنابراین ما برای خروج تاکید داریم و تمام تلاش خود را نیز طی هفته‌های آینده به کار می‌بندیم تا با خروج آن موافقت شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر