اخبار

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۶۰

تامین مالی مسکن اجتماعی در بودجه 95

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در امور مدیریت و تامین منابع مالی با اشاره به جزییات طرح مسکن اجتماعی گفت: مسکن اجتماعی در بودجه 95 تامین مالی می‌شود.

حسین عبده تبریزی افزود: مسکن اجتماعی اختصاص به خانوارهایی دارد که امکان پرداخت کامل اجاره خانه خود را ندارند یا اگر به آنها وام تعلق گیرد، امکان بازپرداخت کامل اقساط را دارا نیستند.

به گزارش «تعادل»، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: طی یک دهه گذشته در دنیا به این جمع‌بندی رسیده‌اند که جمع شدن این افراد در مکانی واحد، مناسب نیست زیرا نمی‌توانند به توانمندسازی یکدیگر کمک کنند.

عبده تبریزی اظهارکرد: آنچه هم‌اکنون در دنیا به عنوان مسکن اجتماعی شناخته می‌شود، پراکنده‌سازی این افراد و پرداخت کمک اجاره به آنهاست. وی با اشاره به کمک دولت‌ها، شهرداری‌ها و نهادهای خیریه در بحث مسکن اجتماعی‌گفت: پیش از این بحث مسکن مهر در راستای اجاره طولانی مدت برای مالکیت بود و سعی می‌شد این واحدها به همه دهک‌های درآمدی تعلق گیرد.

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به ادامه این وضعیت در کشورمان تصریح کرد: دولت یازدهم نیز تعهد دارد ساخت واحدهای مسکن مهر را به اتمام برساند و پیش بینی می‌شود، ظرف یک‌سال آینده پروژه مسکن مهر به اتمام برسد.

عبده تبریزی ادامه داد: کمک رسانی در پرداخت اجاره‌بهای خانواده‌ها به صورت جزیی مشخص نشده است؛ این طرح هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و باید بودجه مشخصی برای آن تصویب شود.

وی بر لزوم کمک رسانی خیرین در این حوزه تاکید کرد و افزود: امکان پرداخت دهک‌های یک و دو بسیار پایین است؛ این بحث هنوز جمع‌بندی نشده و اجرای آن منوط به تامین منابع است.


موافقت رییس قوه قضاییه با تبدیل اوین به پارک

شهردار تهران از موافقت رییس قوه قضاییه با طرح خروج زندان اوین از تهران و تبدیل آن به فضای سبز خبر داد.

محمدباقرقالیباف گفت: 9 ماه قبل بحث خروج زندان اوین از تهران و تبدیل آن به فضای سبز با رییس قوه‌قضاییه مطرح شد و ایشان اعلام کردند که باید این موضوع بررسی شود و درجلسه‌یی پیش از پایان سال گذشته ایشان عنوان کردند که با اصل طرح موافقند اما باید موضوع را به‌صورت کارشناسی بررسی کنند. به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: 10روز قبل به بخش املاک شهرداری اعلام کردم تا زمینه‌های لازم برای اجرای این طرح را بررسی کنند زیرا برای تبدیل اوین به فضای سبز باید مشکلات ساختمانی حل و ظرفیت‌هایی ایجاد شود.

وی همچنین بااشاره به پیشنهاد واگذاری مدیریت درمان پایتخت به شهرداری نیز گفت: باید این کار از نقطه‌یی شروع شود و امیدواریم از آنجایی که مشترکات زیادی بین شهرداری و وزارت بهداشت وجود دارد این موضوع آغاز شود.

قالیباف درمورد جانمایی نامناسب بیمارستان‌ها در تهران‌اظهار کرد: می‌توان بیمارستان‌ها را به محلی بهتر منتقل و نسبت به تغییر کاربری ساختمان‌های پیشین آنها اقدام کرد،به عنوان مثال بیمارستان مفید از لحاظ جغرافیایی درمحل نامناسبی قرار دارد و می‌توان با جابه‌جایی آن مشکلات را حل کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر