اخبار

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۱۰

گلایه شورای شهر از بلاتکلیفی تخریب علاءالدین

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر درخصوص تخریب پاساژ علاءالدین گفت: چندبار به‌صورت جدی به شهرداری تهران برای تخریب این پاساژ تذکر داده‌ایم ولی تاکنون طبقه هفتم این پاساژ تخریب نشده است. محمد سالاری در گفت‌وگو با فارس، با تاکید بر این موضوع که برداشتن یک تیغه به معنی تخریب نیست، گفت: شهرداری باید کل طبقه را تخریب کند، این طبقه بدون مجوز ساخته شده است. سالاری با بیان اینکه کار شهرداری برای علاءالدین بسیار خوب بود و یک کار جهادی انجام شد، گفت: ولی کار نیمه‌تمام باقی مانده است و باید هرچه سریع‌تر این طبقه تخریب شود. وی بااشاره به اینکه تخریب طبقه هفتم علاءالدین رای کمیسیون ماده 100 را دارد، گفت: باتوجه به آرای موجود باید تخریب صورت گیرد و هنوز این امر انجام نشده است. وی افزود: البته ما هم شنیده‌ایم ولی سندی ندیده‌ایم، گفته‌اند که یک توافقات نصفه نیمه‌یی شهردار قبلی منطقه با مالک انجام داده است.


تعیین تکلیف کاربری باغ دامپزشکی براساس قانون

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مراحل تغییر کاربری باغ دامپزشکی به فضای سبز عمومی را براساس چارچوب‌های قانونی دنبال می‌کنیم. مجتبی عبداللهی در گفت‌وگو با مهر، بااشاره به آخرین وضعیت باغ دامپزشکی در منطقه ۱۱ گفت: در این زمین همه‌چیز براساس قانون و ضوابط انجام شده و تصمیم‌گیری درخصوص آن نیز براساس چارچوب‌های قانونی است. وی ادامه داد: قصد داریم زمینی مناسب به تعاونی مسکنی که به‌طور قانونی قصد ساخت‌وساز در این فضا را دارند داده تا کل این باغ به فضای سبز عمومی تبدیل شود. وی گفت: درحال حاضر امکان بهره‌برداری کامل از بوستان ۱۴۰۰هکتاری یاس فراهم است، اما به‌دنبال آن هستیم که این بوستان را به یک بوستان تخصصی تبدیل کنیم. عبداللهی بااشاره به نهایی شدن مراحل اجرایی زمین گورستان جدید پایتخت افزود: طی چند هفته آینده جانمایی قطعی و درخصوص آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.


انتقاد از دخالت دولتی‌ها در سازمان نظام مهندسی

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با انتقاد از دخالت دولتی‌ها در سازمان نظام مهندسی گفت: باید گواهی صلاحیت برای گودبرداری و تخریب ساختمان صادر شود. به گزارش مهر، فرشاد امیرخانی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی استان تهران ۱۰۰هزار عضو با مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس دارد، اظهار داشت: باتوجه به افزایش فارغ‌التحصیلان و مشکل کمبود کار، فارغ‌التحصیلان تمایل بسیار زیادی به عضویت در سازمان نظام مهندسی دارند تا بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند، به همین دلیل هرسال تعداد زیادی عضو این سازمان می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر