مرحله دوم عرضه اوراق مشارکت خط3 قطار شهری در اردیبهشت‌ سال‌جاری

۱۳۹۴/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۵۰۵

معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد از مرحله دوم انتشار اوراق مشارکت خط3 قطار شهری در اردیبهشت سال‌جاری خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا مزجی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در 25اسفند سال گذشته مجوز فروش اوراق مشارکت خط3 قطار شهری صادر شد که طی دو روز آخر سال عملیات فروش این اوراق از طریق شعب بانک شهر صورت گرفت. وی افزود: باوجود محدودیت‌های زیاد بانکی در روزهای پایانی سال، استقبال خوب مردمی باعث فروش 16میلیارد تومانی این اوراق طی دو روز شد.


شرایط کمک بلاعوض

250میلیارد تومانی دولت

معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد بااشاره به اینکه با احتمال زیاد مرحله دوم این اوراق در اردیبهشت‌ سال‌جاری و به مدت 10روز عرضه خواهد شد، ادامه داد: درصورتی که مردم همه 500میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده را خریداری کنند، دولت نیز 250میلیارد تومان کمک بلاعوض برای احداث این خط اختصاص خواهد داد.

مزجی تصریح کرد: مردم مشهد باید مشکلات شهر را مشکل خود دانسته و با خرید اوراق مشارکت شهرداری علاوه بر دریافت سود علی‌الحساب 22درصدی و سایر مزایای نقدی، نام خود را در میان سازندگان خط3 قطار شهری ثبت کنند. وی بااشاره به اینکه شهرداری مشهد خوش‌حسابی خود را در اوراق مشارکت‌های فروخته شده قبلی به مردم نشان داده است، عنوان کرد: برای اوراق مشارکت‌های منتشر شده با سود علی‌الحساب 15درصد، بیش از 28درصد سود قطعی و برای اوراق مشارکت‌های فروخته شده با سود علی‌الحساب 18درصد حدود 30درصد سود قطعی پرداخت شده است.


امکان انتشار 2هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری تا پایان سال

معاون شهردار و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: امکان انتشار 2هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال‌جاری وجود دارد تا همه منابع موردنیاز پروژه‌های زیرساختی شهر تامین شود.

مزجی گفت: حکایت امروز اقتصاد ما، حکایت تلاش جهادی و رزم است و در تلاش هستیم تا با فعالیت‌های خوب سرمایه‌گذاری، توجه ایران و جهان را به مشهد جلب کنیم. وی بااشاره به فروش 16میلیارد تومان اوراق مشارکت خط3 قطار شهری در مرحله اول انتشار، اضافه کرد: باید حداقل 50درصد از اوراق به فروش برسد تا کمک‌های دولتی محقق شود لذا در تلاشیم تا با ایجاد بسترهای مناسب و برگزاری همایش‌ها و اطلاع‌رسانی، خرید حداقل 300میلیارد تومان اوراق توسط اشخاص و درنهایت فروش کلیه اوراق منتشر شده را فراهم‌ کنیم.


تحقق 84درصد از بودجه معاونت اقتصادی در سال93

وی با بیان این مطلب که بودجه معاونت اقتصادی در سال گذشته بالغ بر 3هزار و 300میلیارد تومان بود، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش جهادی صورت گرفته، بیش از 84درصد از بودجه سال93 این معاونت محقق شد. معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد افزود: بودجه سال‌جاری نیز با افزایش حدود 100درصدی به 6هزار و 200میلیارد تومان افزایش یافته که 3هزار و 197میلیارد تومان از این مبلغ به بودجه سرمایه‌گذاری‌ها اختصاص دارد.


امکان سرمایه‌گذاری

6هزار میلیارد تومانی در سال‌جاری

مزجی ادامه داد: سال گذشته یک‌هزار و 350میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری با واگذاری زمین و پروانه تسویه شد که این مهم زمینه 3هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید در شهر را رقم می‌زند و به‌طور کل می‌توان گفت زمینه 6هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شده است.وی بیان داشت: رویکرد معاونت اقتصادی به بودجه‌ریزی سرمایه‌یی تغییر یافته که در این راستا و برای سال‌جاری 18پروژه سرمایه‌گذاری و مشارکتی، 49پروژه بافت فرسوده آبکوه، 28پروژه محور حر عاملی، 13پروژه طرح میدان شهدا، 11پروژه بافت پیرامون حرم‌مطهر و 6پروژه طرح انتقال پادگان‌ها تعریف شده است.


اعتبار 12هزار میلیارد ریالی

معاون اقتصادی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد گفت: یکی از رویکردهای اصلی ما پرداختن به پروژه‌های زیرساختی است که در بودجه سال‌جاری 12هزار میلیارد ریال به پروژه‌های زیرساختی اختصاص یافته است. مزجی از یک سرمایه‌گذاری جدید در شهر خبر داد و تصریح کرد: طی چند روز گذشته توافق یک‌هزار میلیارد تومانی با یک سرمایه‌گذار جهت تهاتر زمین و پروانه شهرداری با محصول ساختمانی آماده انجام شده که خرید محصول آن تضمین معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات ساخت درنظر گرفته شده است.


60درصد پروژه‌های معاونت اقتصادی در مناطق کم‌برخوردار شهر

وی بااشاره به تعریف 60درصد پروژه‌ها به مناطق کم‌برخوردار، عنوان کرد: 11هزار میلیارد ریال بودجه به مناطق کم‌برخوردار اختصاص یافته که از آن جمله می‌توان به اختصاص 100میلیارد ریال جهت احداث مسکن ارزان‌قیمت اشاره کرد. مزجی در پایان از توسعه نمایشگاه بین‌المللی صحبت به میان آورد و گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های معاونت اقتصادی در سال93 بالغ بر 12درصد بوده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر