اخبار

۱۳۹۴/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۰۴

بلاتکلیفی 110هزار واحد مسکن مهر

به گفته قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی، براساس بررسی‌های به عمل آمده در آبان سال۹۲، حدود ۳۴۰هزار واحد راکد در سطح کشور وجود داشت که در این یک سال و چند ماه با وجود کمبود منابع با حمایت‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی از این تعداد ۲۳۰هزار واحد فعال شدند و برای فعال کردن ۱۱۰هزار واحد راکد دیگر هم برنامه‌ریزی شد. به گزارش ایسنا، احمد اصغری‌مهرآبادی درباره تعداد پروژه‌های راکد مسکن مهر گفت: تعداد پروژه‌های راکد مسکن مهر در استان‌ها و شهرهای مختلف مشخص شد.

بر این اساس مشکلات را احصا کردیم و برنامه‌های لازم را برای پیشبرد پروژه‌ها به استان‌ها ارائه دادیم. در تلاش هستیم با ارزیابی مشکلات و مسائل بتوانیم شرایطی را فراهم آوریم تا در استان‌هایی که بیشترین پروژه راکد را دارند وضعیت را بهبود بخشیم. مهرآبادی در این باره با ارائه توضیحات بیشتر گفت: بر اساس مطالعات و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده با سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید طرح‌هایی در دست تهیه است که در قالب شیوه‌نامه‌هایی این پروژه‌ها در استان‌ها باید به اتمام برسد.

مهرآبادی با بیان اینکه در برخی استان‌ها هیچ پروژه راکدی گزارش نشده و تا پایان امسال پرونده مسکن مهر در این استان‌ها بسته خواهد شد، ادامه داد: به مسوولان استان‌ها اعلام کردیم که وضعیت پروژه‌های مسکن مهر را شهر به شهر اعلام کنند؛ در حال حاضر در یک‌هزار و ۱۳۰شهر کشور در حال ساخت مسکن مهر هستیم که ۵۰درصد پروژه‌های آنها به اتمام رسیده است.


زمین ۱۰۰۰میلیارد تومانی دولت در اختیار بانک مسکن

معاون وزیر راه و شهر‌سازی از واگذاری زمین‌های شهرهای جدید به بانک مسکن در ازای تامین هزینه‌های عمرانی این شهرها خبر داد. به گزارش تسنیم، محسن نریمان در بازدید از شهر جدید پرند گفت: بر این اساس زمین‌های شهر جدید پردیس به عنوان نمونه، با قیمت کارشناسی هزار میلیارد تومان به بانک مسکن واگذار شده است. وی افزود: با اجرای این طرح، بانک مسکن منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی را در شهرهای جدید تامین می‌کند. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه واگذاری زمین به بانک مسکن یک روش جدید تامین اعتبار است، گفت: این طرح در سایر شهرهای جدید ازجمله شهر جدید پرند نیز قابل اجراست.


کمبود 600 هزار واحد مسکونی روستایی در ایران

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه از سال 1384 تاکنون سالانه 200هزار واحد مسکن روستایی نوسازی شده است، اعلام کرد: روستاهای ایران در حال حاضر نیاز به ساخت 600هزار واحد مسکونی جدید دارند. به گزارش ایسنا، عزیزالله مهدیان با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده برای بنیاد مسکن از زمان آغاز به کار این نهاد اعلام کرد: این بنیاد که با هدف خانه‌دار کردن اقشار فرودست جامعه و بهبود وضعیت مسکن آنها ایجاد شده از دهه 60 کار بازسازی خود در مناطق روستایی و جنگی را آغاز کرد که این روند تا امروز نیز ادامه داشته است.

وی با اشاره به طرح نوسازی واحدهای روستایی در برنامه دوم توسعه کشور اظهار کرد: از سال 1373 و همزمان با آغاز این برنامه توسعه بنیاد مسکن با پرداخت وام‌های ارزان‌قیمت که سقف آنها 150هزار تومان بود سالانه 20هزار واحد مسکن روستایی را نوسازی و بهسازی کرد.


برنامه‌های مترو پایتخت در سال94

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه اولویت نخست سال جاری این شرکت را تکمیل و افتتاح بخش شمالی خط سه و خط مترو فرودگاه مهرآباد و نیز افتتاح ایستگاه‌های باقی‌مانده بخش جنوبی و میانی خط سه و اولویت بعدی پیشبرد پروژه 27کیلومتری خط 7 مترو اعلام کرد. به گزارش ایسنا، هابیل درویشی به لاینینگ افزون‌بر 17کیلومتر از خط هفت مترو تهران اشاره کرد و افزود: چنانچه اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه تامین شود می‌توانیم تا پایان سال این خط را بهره‌برداری کنیم.

وی به بودجه مورد نیاز حدود 10هزار میلیارد تومانی جهت تکمیل خطوط در دست ساخت مترو تهران اشاره کرد و بیان داشت: تنها راه برای گشودن گره پروژه‌های مترو تهران، فاینانس است که امیدواریم دولت محترم به آن توجه ویژه‌یی داشته باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر