اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۱۴

بلاتکلیفی در نظارت برکیفیت مصالح ساختمانی

معاون بازسازی بنیاد مسکن از نبود متولی بررسی استاندارد کیفیت مصالح ساختمانی در کشور برای بررسی کیفیت مواد به کار رفته انتقاد کرد. به گزارش «تعادل»، عزیزاله مهدیان در گفت‌وگو بااشاره به برخی بی‌توجهی‌ها نسبت به استانداردسازی مصالح ساختمانی در کشور گفت: متولی مشخصی در کشور نیست که استاندارد مصالح ساختمانی را مورد بررسی قرار دهد. ما باید در کشور استاندارد تولید شن و ماسه داشته باشیم تا کیفیت محصولاتی مانند آجر، سیمان و بتن کنترل شود. وی با بیان اینکه در بازسازی‌هایی که بنیاد مسکن انجام می‌دهد آزمایشگاه‌هایی دارای صلاحیت در منطقه فعال می‌شوند، گفت: این آزمایشگاه‌ها به جز نظارت بر کیفیت مصالح روی انواع مختلف مصالح آزمایش و نمونه‌گیری انجام می‌دهند، با این حال این امکان وجود ندارد که از تمام محموله‌ها نمونه‌گیری به عمل آید.


کاهش قیمت مسکن منوط به حمایت از انبوه‌سازی

به گفته رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان، قیمت ساخت مسکن از این مقدار فعلی پایین‌تر نمی‌آید مگر اینکه دولت بخواهد سیاست حمایتی از انبوه‌سازان داشته باشد. ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه حباب بازار مسکن در همان 6ماه اول رکود ترکید، گفت: اگر حبابی در بازار مسکن باقی مانده بود، رکود در مسکن به دو سال نمی‌رسید. وی ادامه داد: حباب معمولا در مدت زمان کوتاهی از هر بازاری از سرمایه گرفته تا مسکن خارج می‌شود و اگر عامل عدم خریدوفروش در بازار مسکن حباب بود، رکود بازار دو ساله نمی‌شد. وی تاکید کرد: طولانی شدن رکود در بازارها مانند وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد که قیمت تمام‌شده ساخت، ظرفیت کاهش قیمت را ندارند. رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان گفت: اگر قیمت تمام‌شده کمتر بود، قطعا بعد از حدود دوسال رکود، انبوه‌سازان برای فروش واحدهای مسکونی خود قیمت‌ها را کاهش می‌دادند.


اجرای احکام رفع تصرف اراضی ملی تا پایان سال

به گفته فرماندار شمیرانات تاکنون 110هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده است و 25هکتار دیگر نیز تا پایان سال93 رفع تصرف خواهد شد و کل احکام صادر و معلق مانده 10سال گذشته امسال اجرایی و به اتمام می‌رسد. عزت‌الله خانمحمدی در گفت‌وگو با فارس، درباره برنامه‌های سال جدید فرمانداری شمیرانات برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، اظهار داشت: ‌دو کار گروه ساماندهی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و شورای حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان شمیرانات به‌صورت منظم برگزار می‌شود و در سال آینده نیز این دو کارگروه برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: اقداماتی که در راستای ساماندهی و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و رفع تصرف اراضی ملی در این شهرستان صورت گرفته است، بعضا 10 برابر اقداماتی است که در سال گذشته اتفاق افتاده است.


افزایش کرایه‌ها

از نیمه دوم فروردین

رییس شورای شهر تهران بااشاره به موافقت فرمانداری با افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل در سال آینده، از ارسال بودجه شهرداری تهران به فرمانداری در هفته گذشته خبر داد. مهدی چمران در گفت‌وگو با فارس، بااشاره به ارسال بودجه شهرداری تهران به فرمانداری اظهار داشت: هفته گذشته و پس از تصویب لایحه بودجه در شورای شهر، جهت تایید نهایی به فرمانداری ارسال شده است. وی اضافه کرد: طبق ایین‌نامه و مقررات فرمانداری 15 روز فرصت دارد نسبت به بودجه اعتراض یا پیشنهادات خود را مطرح کند. رییس شورای شهر تهران ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود لایحه بودجه94 شهرداری تهران قبل از پایان سال و پس از تایید فرمانداری، جهت اجرا به شهرداری تهران ابلاغ شود.


اجرای عملیات عمرانی تقاطع جاده ورامین- تهران

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه تجهیز کارگاه تقاطع غیرهمسطح تقی‌آباد انجام شده است، گفت: عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح تقی‌آباد طی ماه جاری آغاز می‌شود. به گزارش مهر، علی امام با بیان این مطالب اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم شهر تهران است که با ساخت آن، تردد در این محور تسهیل شده و گره ترافیکی آن باز می‌شود. وی افزود: سه راه تقی‌آباد، یکی از گره‌های ترافیکی منطقه است که به‌دلیل اینکه متصل‌کننده تهران به جاده ورامین و جاده امین‌آباد و به عبارتی جاده امام رضا (ع) است، کارکرد ترافیکی فرامنطقه‌یی دارد. با افزایش حجم ترافیک در محور تقاطع تقی‌آباد به‌دلیل اتصال بزرگراه امام علی (ع) به شبکه معابر موجود در منطقه ۲۰، طرح غیرهمسطح‌سازی این تقاطع در دستور کار مدیران شهری قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر