اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۵۸

توافق دولت و شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از توافق جدید مدیریت شهری با دولت درخصوص نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده تهران خبر داد. پیمان سنندجی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه 1100مینی‌بوس فرسوده بالای ۲۵سال در پایتخت داریم، گفت: اواخر بهمن جلسه‌یی با معاون محیط‌زیست رییس‌جمهور، معاون اجرایی رییس‌جمهور و رییس ستاد سوخت داشتیم که قرار شد برای نوسازی ناوگان، تامین اعتبار شود. وی ادامه داد: پیش از این قرار بود برای نوسازی مینی‌بوس‌ها ۲۰میلیون از سوی شهرداری، ۲۰میلیون از طرف سازمان محیط‌زیست و ۱۸میلیون نیز از طرف ستاد سوخت کمک شود که سازمان محیط‌زیست و ستاد سوخت سهم خود را در نوسازی پرداخت نکرده‌اند. در این جلسه قرار شد که سهم دولت تامین اعتبار شود و در اختیار ستاد سوخت قرار گیرد. وی با اشاره به خرید ۲۰۰ اتوبوس دوکابین با استاندارد یورو۴، گفت: ۱۰۰دستگاه از این اتوبوس‌ها بارگیری شده و طی روزهای آتی به تهران منتقل می‌شود.


پرداخت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها

معاون بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه دولت سالانه باید ۵۰۰۰میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی پرداخت کند گفت: هم‌اکنون حدود ۳۰میلیارد تومان یارانه سود آماده پرداخت به بانک‌هاست. عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: مابه‌التفاوت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی سال گذشته پرداخت و امسال نیز در حال پرداخت آن هستیم. وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 30میلیارد تومان آماده پرداخت است، گفت: پارسال بخشی از بدهی 1700میلیارد تومانی دولت بابت یارانه سود به بانک‌ها پرداخت شد و در سال93 نیز همین برنامه پیگیری شده است. وی با اشاره به اینکه به‌طور میانگین دولت باید سالانه 17درصد یارانه سود تسهیلات را طی 15سال (مدت بازپرداخت تسهیلات) پرداخت کند، تصریح کرد: بر این اساس دولت باید حدود 5000میلیارد تومان یارانه سود پرداخت کند. معاون بازسازی بنیاد مسکن پیش‌تر نیز با بیان اینکه دولت در سال93 حدود 1700میلیارد تومان بابت مابه‌التفاوت سود تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها بدهکار است، گفته بود: تاکنون حدود 800میلیارد تومان یارانه سود به بانک‌ها پرداخت شده است.


افزایش سرانه

فضای‌سبز تهرانی‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از کاشت ۱۰۰هزار اصله درخت از ۵میلیون نهالی که قرار بود در شهر تهران کاشته شود، در شمال‌شرق پایتخت خبر داد. به گزارش مهر، مجتبی عبداللهی با اشاره به کاشت ۱۰۰هزار اصله درخت در پارک جنگلی تلو، که در مساحتی بیش از ۷۰هکتار کاشته شد، گفت: ارتفاعات پارک جنگلی تلو در دامنه جنوبی البرز واقع شده و طی دوماه گذشته اقدام به کاشت هزار‌هکتار درخت در این منطقه کرده‌ایم. وی با بیان اینکه امسال تلاش کرده‌ایم که در شرقی‌ترین شهر تهران و در فاز2 دامنه جنوبی البرز درختکاری داشته باشیم، یادآور شد: از ۵میلیون نهالی که قرار بود در شهر تهران کاشته شود یک‌میلیون در منازل شهروندان کاشته خواهد شد که شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه۱۳۷ نسبت به درخواست نهال مثمر و میوه اقدام کنند. به‌گونه‌یی که در اسرع‌وقت کارگران خدمات شهری و مهندسین کشاورزی نسبت به کاشت نهال در خانه‌های مردم اقدام می‌کنند.


احداث 3 مجموعه فرهنگی

در اصفهان

مدیر منطقه۱۰ شهرداری اصفهان از احداث سه مجموعه فرهنگی در سال آینده خبر داد. به گزارش «تعادل»، مسعود نریمانی با بیان این مطلب گفت: عملیات اجرایی سه مجموعه فرهنگی در منطقه۱۰ در سال آینده آغاز می‌شود. وی با اشاره به احداث مجموعه فرهنگی محله حصه افزود: زمین مجموعه فرهنگی محله حصه تملک شده و اکنون در مرحله طراحی قرار دارد. مدیر منطقه۱۰ اصفهان تصریح کرد: مجموعه فرهنگی و مجتمع تجاری اطشاران به‌صورت مشارکتی و به‌صورت همزمان در سال آینده اجرایی می‌شود.


تصویب کلیات بودجه۹۴ شهرداری مشهد

کلیات بودجه ۹هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای سال۹۴ در شورای شهر تصویب شد. شهردار مشهد در این جلسه به ویژگی‌های بودجه سال۹۴ و اولویت طرح جامع حمل‌و‌نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، طرح جامع حمل‌و‌نقل و ترافیک مشهد در شورای عالی ترافیک به تصویب رسید. مرتضوی افزود: سال آینده، سال تحول در حمل‌و‌نقل مشهد است و امیدواریم با وجود مشکلات بتوانیم در ۶ماه آینده ۵هزار دستگاه تاکسی شهر مشهد را نوسازی کنیم. وی گفت: با تعهد دولت برای واگذاری ۲۰۰دستگاه اتوبوس، می‌توانیم در سال۹۴ شاهد حضور ۵۰۰دستگاه اتوبوس در شهر مشهد باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر