اخبار

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۵

افتتاح منوریل قم در سال آینده

عضو شورای شهر قم با اشاره به پیشرفت 60‌درصدی فاز اول منوریل قم، از افتتاح فاز اول منوریل قم در سال آینده خبر داد. سیدمحمد آتش‌زر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: قرار بود فاز اول پروژه امسال در دهه فجر به بهره‌برداری برسد اما به‌دلیل کمبود بودجه که تمامی پروژه‌های کشور درگیر آن هستند فاز اول از پارک‌سوار شمالی تا مصلی به سال آینده موکول شد. وی افزود: فاز اول قرار بود تا مصلی ادامه پیدا کند که به‌دلیل مشخص نبودن وضعیت منوریل در مقابل حرم مطهر حضرت معصومه(ع)؛ در سال آینده، فاز اول تا میدان مطهری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. البته بحث‌ها و تصمیم کارشناسی عبور منوریل از روی در مقابل حرم است اما این تصمیم هنوز توسط مسوولان استان و در راس آنها استاندار به پیمانکار ابلاغ نشده است. شورای شهر قم در دوره سوم هم مصوبه‌یی درخصوص عبور منوریل از روی سطح داشته اما باید منتظر دستور مسوولان استان بمانیم.


مرمت بزرگراه‌های پایتخت

مجری طرح‌های نگهداری و آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از به‌کارگیری تجهیزات جدید اجرای روکش آسفالت در عملیات مرمت بزرگراه‌های پایتخت خبر داد. به‌گزارش «تعادل»، احسان نوش‌آبادی که همزمان با برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی قیر، آسفالت، عایق‌ها و ماشین‌آلات وابسته در کارگاه آموزشی ویژه معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه سخن می‌گفت، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: امسال اقدامات مرمتی در بزرگراه‌های پایتخت براساس اطلاعات حاصل از سامانه مدیریت یکپارچه نگهداری معابر شهر تهران تعریف شده و باتوجه به عرض محدود سیستم برداشت اطلاعات، ضرورت به‌کارگیری دستگاه فینیشر آسفالت با عرض یک‌متر مطرح شد.


ساماندهی معابر اصفهان

مدیر منطقه۱۴ اصفهان از شروع عملیات اجرایی ساماندهی پیاده‌رو‌ها و جداول شهرک امام خمینی(ره) با هزینه‌یی بالغ بر سه‌میلیارد ریال خبر داد. به‌گزارش «تعادل»، حسین کارگر با اعلام این خبر گفت: ساماندهی پیاده‌رو‌ها و جداول شهرک امام خمینی(ره) با هزینه‌یی بالغ بر سه‌میلیارد ریال تا پایان سال جاری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. وی با اشاره به شروع عملیات اجرایی سرویس بهداشتی واقع در پارک شهید دباغیان افزود: این طرح با هزینه‌یی بالغ بر یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون ریال آغاز شده است و تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد. مدیر منطقه۱۴ اصفهان از پایان عملیات اجرایی پارک عمان سامانی واقع در محله عمان سامان تا اوایل بهمن خبرداد و اذعان داشت: پارک عمان سامانی در زمینی به مساحت دو‌هزار و ۵۰۰مترمربع شامل آبنما، وسایل حرکت درمانی و غیره درحال احداث است.


احداث بزرگ‌ترین پل شیراز

شهردار شیراز از بهره‌برداری پل کابلی ولیعصر(عج)، با پیشرفت فیزیکی 50‌درصدی تا دو سال آینده خبر داد. علیرضا پاک‌فطرت در بازدید از ایستگاه قطارشهری در دست ساخت در میدان ولیعصر(عج) و پل کابلی ولیعصر(عج)، ارزش‌افزوده ناشی از اجرای این پروژه‌ها را برای سرمایه‌گذاری و بلندمرتبه‌سازی بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: با فراهم شدن این زیرساخت به همراه ایستگاه مترو در سطح زیرین این پل، ظرفیت بسیار ویژه‌یی در این محدوده از شهر به‌وجود می‌آید. به‌گفته وی، این پل دارای دو کیلومتر عرشه به‌صورت رفت و برگشت است و بلوار زینبیه را به بلوار سلمان فارسی متصل می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر