اخبار

۱۳۹۳/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۳

ضرورت صدور کد رهگیری برای هر قرارداد

در قرارداد‌های خرید و فروش خانه برای صدور کد رهگیری جدید باید حتما کد قبلی باطل شود، اما این ساختار برای قراردادهای اجاره وجود ندارد و بار حقوقی هرگونه مشکل در زمینه قراردادهای اجاره به عهده مالک است. حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، درباره صدور کد رهگیری قراردادهای مسکن اظهار کرد: اخذ کد رهگیری اساسا برای کلیه قراردادها اجباری است. وی تاکید کرد: کلیه قراردادها اعم از خرید و فروش، رهن و اجاره مکلف به صدور کد رهگیری هستند و به هیچ عنوان صدور این کد اختیاری نیست. وی با بیان اینکه در این راستا تمام مردم برای قرارداد‌هایشان باید کد رهگیری بگیرند، تصریح کرد: براساس ماده 28 قانون نظام امور صنفی در صورت صادر نشدن کد رهگیری برای قراردادها در بنگاه‌ها، براساس قانون این امر تخلف است و می‌توان اقدام به پلمب آن واحد کرد.


تخریب زودتر از موعد ساختمان‌ها

به‌گفته عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران، با بررسی‌های اقتصادی روی ساختمان‌ها و درنظر گرفتن منافع اقتصادی اشخاص، در اکثر نقاط تخریب برای ساخت‌وساز مجدد صورت می‌گیرد. هادی نظرپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عمر مفید ساختمان‌ها در کشور اظهار کرد: به‌طور متوسط در طراحی‌ها سن 50 سال درنظر گرفته می‌شود که این رقم برای ساختمان‌های با اهمیت‌تر ممکن است به 90سال برسد. وی افزود: با درنظر گرفتن جنس مصالحی که در ساخت ساختمان‌ها به کار می‌رود سیستم خانه و همچنین نظارت بر اجرای آن برای یک ساختمان چهار طبقه که به‌عنوان مثال 30 تا 40 سال پیش ساخته شده یک بررسی اقتصادی صورت می‌گیرد و خریداری پیدا می‌شود تا آن ساختمان را خراب کند.


بهره‌برداری از خط 6 مترو

قائم‌مقام شهردار تهران از تکمیل و بهره‌برداری خط 6 مترو تا پایان سال94 خبر داد که شمال‌غرب تهران را به جنوب‌شرقی متصل می‌کند. به‌گزارش ایسنا، عیسی شریفی با اشاره براهمیت این پروژه در تکمیل شبکه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری گفت: از آنجایی که این خط مسیر شمال‌غربی پایتخت را به جنوب شرقی و شهرری و دولت‌آباد متصل می‌کند لازم است تا برای تسهیل در سفرهای درون‌شهری شهروندان، خط 6 مترو سریع‌تر تکمیل شود. خط 6 مترو به‌طول 31کیلومتر و با داشتن 27 ایستگاه حدفاصل دولت‌آباد تا کن را به یکدیگر متصل می‌کنند.


۲۰۴۶ تخلف بنگاه‌های املاک

جزییات نتایج نظارت بر بنگاه‌های املاک در نیمه نخست امسال نشان می‌دهد گرانفروشی، عدم درج تعرفه در محل، عدم صدور فاکتور و عدم داشتن پروانه کسب، چهار تخلف مشاوران املاک بوده که ۲۰۴۶ پرونده به ارزش 1.2میلیارد تومان برای آن تشکیل شده است. به گزارش تسنیم، در 6ماهه اول امسال تعداد بازرسی از ﺑﻨﮕﺎه‌های ﻣﻌﺎﻣﻼت ملکی و ﻣﺸﺎوران اﻣﻼک ﻛﻞ ﻛﺸﻮر با 51درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ‌بر 32هزارو746 ﻣﻮرد بود که 2هزارو46 ﻓﻘﺮه ﭘﺮوﻧﺪه ﺗﺨﻠﻒ ﺗﺸﻜﻴﻞ شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر