اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۴۳۲

حادثه منجر به خسارت مالی و جانی در پالایشگاه شازند رخ نداده است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مرکزی درخصوص انعکاس خبری مبنی‌بر آتش‌سوزی در پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده معلوم شد حادثه‌یی منجر به خسارت مالی و جانی در این واحد رخ نداده است. شکرالله حسن‌بیگی افزود: براساس اطلاعات واصله از منابع موثق، در واحد ابزار دقیق این پالایشگاه در مراحل تعمیرات کابل‌های برق در یک محل جرقه‌یی در اتصالات ایجاد شده که هیچ‌گونه تبعات و خسارتی در پی نداشته است. مدیر روابط‌عمومی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند نیز آتش‌سوزی در واحد نفت‌گاز (گازوییل) این پالایشگاه را تکذیب کرد و گفت: براساس اعلام برخی رسانه‌ها، آتش‌سوزی در واحد تصفیه نفت‌گاز ذکر شده که صحت ندارد. عباس سلیمانی افزود: واحدهای فعال در این پالایشگاه ازجمله واحد تصفیه گازوییل برای افزایش کیفی تولید، همواره در بررسی و رصد مهندسان و خدمتگزاران مردم در این واحد مادرتخصصی هستند. وی اظهار کرد: در بررسی‌ها مشخص شده که فقط جرقه چند کابل در یکی از واحدها رخ داده که امری عادی است و توسط عوامل عملیات کنترل شده است. مدیر روابط‌عمومی پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند اضافه کرد: به واسطه این اتفاق که به دور از هرگونه حادثه یا پیشامد ناگوار بوده، عملیات تولید متوقف نشده است. سلیمانی با تاکید بر رعایت اخلاق رسانه‌یی و دوری از شایعه‌پراکنی افزود: رسانه‌های کشور به عنوان بازوان پرتوان بخش صنعت باید یاری‌گر خدمتگزاران ملت در عرصه کار و تلاش باشند و نباید با انتشار اخبار کذب آب در آسیاب دشمن بریزند. وی ادامه داد: شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند در راستای حمایت از تلاشگران عرصه سازندگی و کارگران و مهندسان خدوم شاغل در این واحد پالایشگاهی، پیگیری‌های قضایی و حقوقی را برای رسانه‌های منتشر‌کننده خبر آتش‌سوزی در پالایشگاه محفوظ می‌داند.


نصب نیوجرسی در محور

نکا - نیروگاه

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نکا از نصب نیوجرسی در محور ارتباطی نکا_ نیروگاه به طول 5کیلومتر خبر داد. مهندس احمد علی‌آبادی ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از اهداف راه و شهرسازی نکا ایمن‌سازی محورها جهت تامین سلامت کاربران جاده‌یی است. وی در ادامه به نقش راه به عنوان فاکتور اثرگذار در جهت توسعه همه‌جانبه استان اشاره و تصریح کرد: وجود نیروگاه شهید سلیمی، منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و چندین شرکت نفتی و همچنین جابه‌جایی و ترانزیت کالا در سطح ملی و استانی می‌طلبد راه‌های منتهی به این مراکز حساس از لحاظ ایمنی و تردد به شرایطی مناسب رسیده که در راستای این مهم، عملیات تعریض و چهارخطه کردن محور نکا_ نیروگاه در قطعات مختلف در دستورکار قرار گرفت. مهندس آبادی اظهار داشت: با توجه به اجرای عملیات ایمن‌سازی در سطح محورهای تحت پوشش، اجرای عملیات نصب نیوجرسی به همراه نصب تابلوهای ایمنی به طول 5کیلومتر با هدف افزایش ارتقای ایمنی در سطح محور مذکور در حال اجراست. گفتنی است طول محور نکا_ نیروگاه 28کیلومتر است.


نگاه ویژه وزارت راه به توسعه

و ارتقای ایمنی راه‌ها در استان مرکزی

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مهندس حسن‌نیا معاون راهداری و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمل‌ونقل جاده‌یی کشور برای بررسی وضعیت ایمنی و ارتقای سطح کیفی محورهای شریانی به استان مرکزی سفر کرد؛ در این بازدید یک‌روزه که از راه‌های شریانی ساوه، دلیجان، خمین و اراک با همراهی مدیر کل، مدیر راهداری و مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی و همچنین روسای ادارات راه وشهرسازی دلیجان، خمین و اراک انجام پذیرفت، وضعیت روکش آسفالت، تابلوهای راهداری، علایم ایمنی و نقاط حادثه‌خیز در محورهای مذکور مورد بررسی قرار گرفته و درخصوص رفع نواقص و بهسازی سطح کیفی و کمی محورهای شریانی موجود استان مرکزی تصمیمات لازمه اخذ شد.


بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مرکز فوریت‌های پزشکی

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراه معاون درمان دانشگاه از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفتند. در این دیدار دکتر قاسم جان‌بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن توصیه جدی به ارایه خدمات مناسب به بیماران اورژانسی و کاهش مشکلات اورژانس ۱۱۵ در انتقال بیماران به مراکز درمانی اظهار داشت: روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی موظفند نظارت جدی در امر مدیریت تخت‌های بیمارستانی به‌خصوص تخت‌های ویژه داشته باشند. رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در راستای مدیریت تخت‌های بیمارستانی و آمادگی لازم بیمارستان‌های برای پذیرش بیماران اورژانسی و غیراورژانسی اظهار داشت: روسای بیمارستان‌ها موظف به نظارت روزانه در امر تعیین تکلیف بیماران بستری در اورژانس و ترخیص به موقع بیماران بخش‌ها در زمان اولیه صبح هستند. وی همچنین درخصوص انتقال بیماران از مراکز درمانی که متخصص مورد نظر را دارند به مراکز درمانی مجهز‌تر گفت: باید این امر با تبادل نظر آنکال‌های مبدا و مقصد انجام پذیرد و در صورت عدم توافق آنکال‌ها از پزشکان معتمد در این خصوص رهنمود گرفته شود.

وی درخصوص بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی که بیش از ۳پزشک در یک رشته را دارا هستند، بیان داشت: آنکالی‌های تخصصی و فوق‌تخصصی باید در این مراکز طی یک ماه بین پزشکان مورد نظر تقسیم شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر