اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۹۴

مدیرعامل جدید سازمان پسماند ساری منصوب شد

محمد محبوب مدیر طرح و برنامه شهرداری ساری و یاسر بهارفر معاون فنی سازمان مدیریت پسماند با حکمی از سوی عبوری به ترتیب به عنوان مشاور و مسوول پیگیری‌های ویژه و مدیرعامل جدید پسماند منصوب شدند. مهدی عبوری در این حکم با اشاره به ضرورت هماهنگی و برقراری ارتباط مستمر، پویا و فعال جهت توسعه، تقویت و تثبیت همکاری‌های علمی و مشارکت با نهادهای علمی و تخصصی به ویژه دانشگاه‌ها و موسسات علمی، پژوهشی آمده است: تمام مساعی خود را در راستای تسهیل و تسریع و پیشبرد اهداف شهرداری به کار بندید. این خبر حاکی است طی مراسمی با حضور برخی از معاونان شهرداری ساری، یاسر بهارفر به عنوان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند جایگزین قانعی شد.

استان گلستان پایلوت اجرای «طرح تکاپو» در کشور است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: با هدف ایجاد اشتغال پایدار، طرح تکاپو در کشور اجرا می‌شود و استان گلستان در کنار چند استان دیگر به عنوان پایلوت اجرای این طرح در کشور انتخاب شده است. امرالله عباسی در همایش تعاون، کارآفرینی و اشتغال در گنبدکاووس افزود: در اجرای این طرح، ظرفیت‌های هر استان در زمینه اشتغال به صورت کارشناسی شناسایی شده و در قالب طرح اشتغال پایدار، این ظرفیت‌ها توسعه داده می‌شود. وی از به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی به عنوان طرح دیگر امسال این اداره کل در راستای ایجاد اشتغال نام برد و گفت: با توجه به بالا بودن نرخ بیکاری در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اجرای این طرح در آینده نزدیک آغاز می‌شود. مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان از ایجاد سه مرکز توسعه کارآفرینی در شهرهای گرگان، گنبد و کردکوی در استان خبر داد و گفت: در این مراکز، فضای کارآفرینی به صورت عینی به نمایش گذاشته می‌شود. وی افزود: افراد جویای کار و خانواده‌های آنها می‌توانند با حضور در این مراکز با فرآیند کارآفرینی در زمینه‌های مختلف آشنا شده و آشنایی عملی با این مقوله پیدا کنند. عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان گلستان 10هزار و 980تعاونی ثبت شده وجود دارد، گفت: در این زمینه رتبه چهارم کشوری از آن استان گلستان است. وی با بیان در برنامه پنجم توسعه کشور پیش‌بینی شده بود که 25درصد اقتصاد کشور را در اختیار داشته باشند و الان این رقم حدود 8 درصد است به تشریح چالش‌ها و آسیب‌شناسی عملکرد این تشکل‌ها پرداخت. به گفته مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان روزآمد نبودن تعاونی‌ها به خصوص تعاونی‌های توزیعی و سنتی عمل کردن آنها و نیز پرداختن به مسائل تعاونی‌ها به صورت تئوریک ازجمله این آسیب‌ها هستند. عباسی خاطرنشان کرد: ضعف قوانین و مقررات نظارتی در حوزه تعاونی‌ها و فقدان ضوابط و مقررات درست و نیز ضمانت اجرایی قوی از دیگر چالش‌های این حوزه محسوب می‌شوند. وی یادآور شد: با اصلاحاتی که در قوانین بخش تعاون انجام شده، وضعیت بهتر از گذشته شده است ولی انتظارات هنوز در این زمینه به صورت کامل برآورده نشده است. در این همایش که به مناسبت هفته تعاون (11 لغایت 17شهریور) و با حضور نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و تعاونگران و کارآفرینان شهرستان گنبدکاووس برگزار شد از تعاونی‌های برتر این شهرستان تقدیر به عمل آمد. شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان دارای یک هزار و 975شرکت تعاونی است که حدود 90درصد آنها در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات و 10درصد در سایر بخش‌ها فعالیت دارند.

آغاز آزمایش‌های پزشکی کارکنان آرامستان در ساری

ناصر وفایی‌نژاد، مسوول مرکز بهداشت شهرداری ساری در مصاحبه‌یی با اعلام آغاز آزمایشات پزشکی 50 نفر از کارکنان آرامستان گفت: این آزمایشات برای نخستین بار در شهرداری ساری انجام می‌شود. مسوول مرکز بهداشت شهرداری مرکز مازندران در این مصاحبه خاطرنشان کرد: آزمایشات مذکور طبق مواد 85 و91 قانون کار از فردا آغاز می‌شود و پس از اتمام آن برای تمامی این 50 نفر پرونده پزشکی تشکیل می‌شود. وی با اشاره به این مطلب که کارگران آرامستان به خاطر نوع کاری که انجام می‌دهند (حمل اجساد و غسل و کفن و دفن) ازجمله کارگران پرخطر تلقی شده و قانون کار بر ضرورت مراقبت‌های بهداشتی از اینگونه کارگران تاکید ویژه‌یی دارد. ناصر وفایی‌نژاد ضمن بیان اینکه با توصیه‌های موکد مهندس عبوری پس از انجام این آزمایشات به تدریج دیگر کارگران شهرداری ساری هم به صورت رایگان تحت معاینات پزشکی قرار می‌گیرند و برای آنها پرونده‌های پزشکی جداگانه تشکیل می‌شود. وی این آزمایشات را سالانه عنوان کرد و افزود: اگرچه برای نخستین بار در تاریخ شهرداری ساری است که کارگران آرامستان تحت این آزمایشات قرار می‌گیرند اما کلیه کارگران شهرداری مرکز استان همه ساله انواع آزمایشات پزشکی را انجام داده و پرونده پزشکی دارند.

قدردانی از خدمات شایسته بهورزان

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پیامی به مناسبت ۱۲شهریورماه( روز بهورز) از خدمات شایسته آنان قدردانی کرد. متن پیام دکتر قاسم جان‌بابایی بدین شرح است: مراقبت‌های بهداشتی اولیه از اساسی‌ترین اقدامات در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع است و گسترش شبکه بهداشتی درمانی در کشور در روستاها و استفاده از بهورزان عزیز در دورافتاده‌ترین نقاط جهت ارائه خدمات بهداشتی به روستاییان از موفقیت‌های بزرگ نظام سلامت بود که تاثیری بنیادین در ارتقای سلامت جامعه داشت. بهورزان بهترین پیام‌آوران سلامت و یکی از ارکان اصلی شبکه بهداشتی بوده و هستند که با کمترین هزینه، کمترین امکانات و با تلاش شبانه‌روزی از سلامت مردم صیانت می‌کنند. اینجانب ضمن عرض تبریک روز بهورز و قدردانی از خدمات ارزشمند بهورزان ارجمند، توفیق روزافزون همه تلاشگران حوزه بهداشت همگانی را از خداوند منان مسئلت دارم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر