تازه خبر

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۱۴

ثبت 340هزار نفر شب اقامت خارجی در مازندران

ایرنا معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت که در 6 ماه اول امسال 340هزار نفر شب گردشگران خارجی در اماکن اقامتی رسمی همچون هتل در استان اقامت داشتند. مهران حسنی با اشاره به رشد 10درصدی اقامت گردشگران خارجی در 6 ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل در اقامتگاه‌های رسمی مازندران افزود: به‌طور قطع آمار حضور گردشگران خارجی در مازندران فراتر از این رقم است. معاون گردشگری مازندران از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و عراق به عنوان کشورهایی نام برد که بیشترین گردشگران را در استان داشتند. وی تاثیرگذاری پساتحریم بر روند حضور و اقامت گردشگران خارجی در مازندران را مشهود دانست و ادامه داد: اکنون گردشگرانی از کشورهای اروپایی و امریکایی نیز به استان سفر کرده‌اند. به گفته حسنی مناطق جنگلی و سواحل زیبای غرب مازندران کانون توجه گردشگران خارجی است. وی از نکات جالب توجه و مهم حضور گردشگران خارجی در مازندران را تمایل به اقامت در ویلاهای استیجاری و خانه مسافرها دانست و البته گفت که گردشگرانی که با تورهای مسافرتی به استان می‌آیند بیشتر از فضاهای اقامتی هتل و متل استفاده می‌کنند. معاون گردشگری مازندران گزینه انتخابی اکثر گردشگران خارجی برای اقامت را خانه مسافرها اعلام کرد و ادامه داد: این انتخاب به خاطر داشتن فضای آرام در دل روستاها و مناطق جنگلی وسواحل دریا است. وی افزود: به دلیل نداشتن پروانه و مجوز فعالیت بیشتر 80هزار ویلای استیجاری مازندران، آمارهای دقیقی از تعداد حضور مسافران چه داخلی و خارجی در این فضاها وجود ندارد. حسنی اضافه کرد: هم‌اکنون آمارهایی که از تعداد گردشگر و مسافر خارجی در مازندران ارائه می‌شود تنها آمار مربوط به اقامت آنها در هتل و متل‌هاست. وی ادامه داد: در حالی که پیش‌بینی می‌شود آمار تعداد اقامت گردشگران خارجی در مازندران بیشتر از آمارهایی است که اعلام می‌شود. حسنی ساماندهی خانه مسافر و ویلاهای استیجاری و گرفتن مجوز و پروانه فعالیت را مهم‌ترین برنامه و فعالیت کاری اداره کل گردشگری در مازندران دانست و افزود: تاکنون کمتر از یک‌هزار ویلای استان پروانه فعالیت گرفتند. وی با اشاره به تشکیل کمیته امنیت گردشگران در مازندران اشاره کرد و افزود: این کمیته در 22 شهرستان با حضور فرمانداری، رییس اداره میراث فرهنگی، دادستان، نیروی انتظامی و اطلاعات با برگزاری جلسات متعدد ساماندهی این ویلاها را پیگیری کردند.


برگزاری همایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در مکران

ایرنا رییس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران از برگزاری نخستین همایش بین‌المللی معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران در روزهای 22 و 23 آذر سال جاری در چابهار خبر داد. ایرج تاج‌الدین در این خصوص گفت: این همایش با هدف معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه، بررسی و ارائه برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه منطقه، آشنایی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه و تحقق اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل دریایی عمان در چابهار برگزار می‌شود. وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه سواحل مکران این منطقه طی 20سال آینده به قطب جدید و اصلی اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد.

رییس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران با بیان اینکه در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، سواحل مکران به عنوان تنها موضوع مکان محور، از سوی مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شده است، افزود: بر اساس برنامه‌های تدوین شده در دستگاه‌های اجرایی کشور، طی 10سال آینده بیش از 200هزار شغل در این منطقه ایجاد خواهد شد که لازمه این امر توجه ویژه سیاست‌گذاران بخش‌های اقتصادی و زیربنایی کشور به این منطقه است. تاج‌الدین توضیح داد: ستاد توسعه سواحل مکران به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و عضویت هشت وزارتخانه زیربنایی و چهار معاونت رییس‌جمهور تشکیل شده و در تلاش است ضمن تامین زیرساخت‌های اولیه منطقه، طرح‌های جامع مطالعاتی توسعه و عمران منطقه را تهیه کند تا به عنوان اسناد بالادستی در توسعه پایدار و متوازن منطقه مورد بهره‌برداری قرار گیرد. وی در تشریح اهمیت سواحل مکران گفت: این منطقه به طول بیش از 700کیلومتر و با وسعت بیش از 32هزار کیلومترمربع شامل چهار شهرستان سیریک و جاسک در استان هرمزگان و کنارک و چابهار در استان سیستان و بلوچستان است که دولت بنا دارد در طول برنامه ششم توسعه، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، بنادر، زیرساخت‌های حمل و نقل، ایجاد سکونتگاه‌های جدید، شیلات، کشاورزی، گردشکری و نظایر آن در این منطقه به اجرا بگذارد.


کشته شدن گردشگر ایرانی در استانبول

ایسنا رسانه‌های ترکیه از ضرب و شتم دو گردشگر ایرانی در استانبول و کشته شدن یکی از آنها خبر دادند. به گزارش سی‌ان‌ان ترک، 2گردشگر ایرانی 29 و 40ساله روز پنج‌شنبه گذشته که توسط شهروندان ترکیه‌یی به مراکز تفریحی برده شده بودند در منطقه فاتح استانبول مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. این شهروندان ترک قصد اخاذی از دو گردشگر ایرانی داشته و از آنها مبلغ بیشتری از آنچه توافق شده بود را طلب کرده بودند که این موضوع باعث درگیری و ضرب و شتم میان آنها شد. در نتیجه این درگیری این دو گردشگر به‌شدت زخمی و مجروح و سپس به بیمارستان منتقل شدند که با وجود تلاش‌ها برای نجات آنها فرد 40ساله جان خود را از دست داد. به گزارش سی‌ان‌ان ترک، پلیس با استناد به تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها توانسته است 6 نفر را به اتهام قتل عمد و زخمی کردن عمدی در این ماجرا دستگیر کند. متهمان هم‌اکنون تحت بازجویی قرار دارند و تا زمان تشکیل دادگاه به زندان منتقل شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر