اخبار کلان

۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۵۶

تعیین تکلیف هدفمندی یارانه‌ها و حذف یارانه اغنیا

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه دولت برنامه‌یی را برای ادامه هدفمندی یارانه‌ها به مجلس ارایه نکرده است، گفت: در زمان بررسی بودجه‌۹۴ قطعا مجلس ساماندهی هدفمندی یارانه‌ها را در اولویت قرار می‌دهد. به گزارش تسنیم، غلامرضا تاجگردون در مورد واکنش مجلس نسبت به شیوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال94 گفت: دولتی‌ها برنامه‌یی برای هدفمندی یارانه‌ها به مجلس نداده‌اند این درحالی است که ما گزارش‌هایی را به دولت ارسال کرده و خواستار ارایه برنامه شده‌ایم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه افزود: هر از گاهی برخی دولتمردان می‌گویند که ما یارانه ثروتمندان را حذف می‌کنیم، ولی هنوز در عمل گزارشی به مجلس نداده‌اند. تاجگردون با بیان اینکه آمار دولت نشان می‌دهد که منابع کافی برای پرداخت یارانه به همه افراد را ندارد، گفت: در زمان بررسی بودجه قطعا ساماندهی هدفمندی یارانه‌ها را دنبال خواهیم کرد، زیرا تا این اتفاق نیفتد اصلا کار پیش نمی‌رود.

صدور مجوز برای سپرده‌گذاری منابع در بانک‌های تخصصی

مجلس به صندوق توسعه ملی اجازه داد 10‌درصد از منابع ورودی هر‌ساله را نزد بانک‌های تخصصی، سپرده‌گذاری کند تا این مبلغ در قالب تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صادراتی خصوصی و تعاونی به‌صورت تسهیلات ارزی پرداخت شود.

به‌گزارش فارس، براساس مصوبه مجلس، به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد 10‌درصد از منابع ورودی هر سال صندوق را نزد بانک‌های تخصصی، سپرده‌گذاری کند. مبلغ مذکور از سوی بانک‌های عامل با معرفی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی در قالب تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صادراتی خصوصی و تعاونی و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به موسسات عمومی غیردولتی به‌صورت تسهیلات ارزی پرداخت می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر