مردم؛ زیان‌دید‌گان اصلی فساد مالی تامین‌اجتماعی

۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۸۷۷

مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی با بیان اینکه مردم از فساد مالی تامین اجتماعی بیشترین زیان را دیدند، گفت: در‌خصوص پرونده تخلفات مالی این سازمان در دولت قبل مواردی که قابلیت جلوگیری داشتند در مدیریت فعلی متوقف شده‌اند.

به گزارش ایلنا، سیدتقی‌ نوربخش در این باره توضیح داد: مواردی از تخلف وجود داشته که در حال وقوع بودند اما هنوز اتفاق نیفتاده بودند. در این موارد سازمان توانسته است از وقوع آنها در ابتدای کار جلوگیری کند که به برخی از آنها در گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی نیز اشاره شده است. وی ادامه داد: مواردی دیگری نیز وجود دارند که باید از‌طریق مراجع قضایی و حقوقی پیگیری شوند و باید پرونده‌های آنها در محاکم و مراجع قضایی مطرح و توسط آنها اقدام شود. نوربخش در پاسخ به این سوال که مبلغ ۱۵۰میلیون تومانی که گفته می‌شود در دوران آقای مرتضوی به‌صورت غیرقانونی به یک تهیه‌کننده تلویزیون داده شده بود، به سازمان برگشته است یا خیر، بیان کرد: در این‌گونه موارد، مرجع قضایی باید پیگیری کند، زیرا درمورد موضوعات و تخلفات اتفاق‌افتاده باید مراجع قضایی وارد شوند و نیاز به حکم است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ‌آیا نماینده کنونی سازمان تامین‌اجتماعی در جلسات دادگاه مربوط به تخلفات حضور دارد؟ اظهار کرد: بله، در هر جایی که قاضی صلاح بداند و بخواهد مانند پرونده بابک زنجانی که نماینده سازمان در دادگاه حضور یافت و اطلاعات و توضیحات لازم را در این باره داد، نماینده سازمان حاضر می‌شود، علاوه بر آن ما خودمان همه موضوعات مربوط به تخلفات را پیگیری می‌کنیم. وی درباره تاثیر پرونده تخلفات مالی گذشته در برنامه‌های آتی این سازمان گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌یی و اجتماعی است که مهم‌ترین تولید آن امنیت اجتماعی است. یعنی باید کارفرما و کارگر مطمئن باشند اگر حق بیمه‌یی را پرداخت کرده‌اند، این حق بیمه در جهت ماموریت‌های سازمان هزینه می‌شود و همچنین به‌نحوی ذخیره‌سازی می‌شود که بتواند پاسخگوی نیازهای آینده آنها باشد. نوربخش اضافه کرد: باید بتوانیم یک فضای امنیت روانی را بعد از آنکه سازمان یک دوره پرحاشیه را در دولت قبل تجربه کرده ایجاد کنیم و فضا را حداقل به دوره قبل‌از حاشیه‌ها و ماموریت‌های اصلی خودش از‌جمله ماموریت‌های بیمه‌یی، درمانی و فعالیت‌ برای جذب ذخیره‌های بیمه‌گزاران و... برگردانیم.

مدیرعامل سازمان‌ تامین‌اجتماعی تصریح کرد: این امنیت باید ایجاد می‌شد که در این جهت لازم بود سازمان از حاشیه‌های ایجادشده دور شود. فکر می‌کنم توانسته‌ایم به بخش مهمی از این اهداف دست یابیم و خوشحالیم که امروز گفتمان و عملکرد سازمان در جهت ماموریت اصلی آن است. وی افزود: امروز یک فضای اعتمادسازی بین مردم، جامعه کارگری و کارفرمایی و سازمان ایجاد شده است که آنها به این حس اعتماد دست یافتند که سازمان در حال خدمت به آنهاست. نوربخش خاطرنشان کرد: در مورد درمان توانسته‌ایم کارهای خوبی انجام دهیم و قابل مقایسه با دولت قبل نیست و مردم آن را به‌خوبی لمس کرده‌اند. البته مشکلات بسیاری از‌جمله معیشت مستمری‌بگیران در این مسیر وجود دارد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ما در دوره قبل شاهد افزایش حاشیه‌ها و غلبه آنها به ماموریت‌های اصلی سازمان بودیم، گفت: در این بین مردم بیشترین آسیب را دیدند، ما طی یک‌سال گذشته سعی کرده‌ایم نوعی امنیت اجتماعی لازم را ایجاد کنیم. نوربخش در پایان گفت: امروز یک پایداری مالی در سازمان ایجاد شده است؛ زمانی‌که ما سازمان را تحویل گرفتیم، پنج‌هزار‌و100میلیارد تومان بدهی داشت ولی خیلی خوشحالم بگویم در سال جدید هیچ دارایی فروخته نشد و مستمری‌ها نیز به‌موقع پرداخت شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر