نرخ 5‌گروه خوراکی افزایش یافت

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۱۵

بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از موادخوراکی در تهران در هفته منتهی به 16آبان سال جاری را منتشر کرد که براساس آن برنج، میوه و سبزی‌های تازه، حبوب و گوشت قرمز گران‌تر شدند.

طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در هفته منتهی به 16آبان سال جاری، برنج، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، حبوب و گوشت قرمز باافزایش قیمت، لبنیات، گوشت مرغ، چای و روغن نباتی بدون تغییر قیمت و قند و شکر و تخم‌مرغ باکاهش قیمت روبه‌رو بوده است. در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای پنیر غیرپاستوریزه معادل 1.1درصد افزایش ولی قیمت کره پاستوریزه 0.4درصد کاهش یافت. بهای سایر اقلام این گروه نسبت به‌هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم‌مرغ معادل 0.7درصد کاهش داشت و شانه‌یی 80هزار تا 105هزار ریال فروش می‌رفت. در این هفته در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب معادل 2.3 و 1.4درصد افزایش یافت. در گروه حبوب قیمت لوبیا چیتی معادل 0.3درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا 3.6درصد افزایش داشت. در هفته مورد بررسی، در میادین زیرنظر شهرداری اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند، به‌نرخ مصوب سازمان میادین و تره‌بار عرضه می‌شد. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه‌های تازه قیمت نارنگی معادل 0.1، لیمو شیرین 1.4 و هندوانه 0.7 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.5 تا 3.1درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه قیمت سبزی‌های برگی ثابت بود. بهای کدو سبز معادل 2.7درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.2 تا 5.6درصد افزایش داشت.

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل 0.1درصد افزایش یافت و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله و گوشت مرغ بدون تغییر بود.

در این هفته بهای قند معادل 0.3درصد کاهش ولی قیمت شکر 0.2درصد افزایش داشت. بهای چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.

قیمت لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل 13.7، برنج 5.8، میوه‌های تازه 18.1، گوشت قرمز 4.7، قند و شکر 6.4، چای 10.9 و روغن‌نباتی نیز 3.8درصد افزایش یافته است. همچنین قیمت تخم‌مرغ 2.4درصد، حبوبات 8.5درصد، سبزی‌های تازه 2.1درصد و گوشت مرغ نیز 15.4درصد کاهش نشان می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر