کار پیچیده مجلس با دولت آینده در حوزه اقتصاد

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۹۳۴

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجرای صحیح خصوصی‌سازی، رونق فعالیت در بورس، نحوه پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی در مناظره اقتصادی وجود خارجی نداشت.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، بااشاره به برگزاری مناظره اقتصادی کاندیداها گفت: با وجود اینکه انتظار می‌رفت که مناظره‌ها به تبیین عملکردهای گذشته و برنامه‌های آینده اختصاص یابد، به تخریب و واکنش نسبت به اظهارات یکدیگر گذشت و عملا برنامه‌های کاندیداها در بخش‌های مختلف بیان نشد.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در مناظره اقتصادی کاندیداها به جای ارائه برنامه جامع و دقیق، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت، تعریف اسناد بالادستی و اتکا به احکام برنامه ششم توسعه کاندیداها به بحث‌های غیرتخصصی اقتصادی و تخریب یکدیگر

پرداختند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری مناظره‌ها آشنایی مردم با عملکردهای اقتصادی کاندیداها و برنامه‌های آینده آنها بود، ادامه داد: موضوع اصلی اقتصاد عملا در مناظره‌ها مغفول ماند، که این کار مجلس را با افرادی که در آینده در حوزه‌های اقتصادی ورود پیدا می‌کنند، عملا سخت می‌کند و نوع فعالیت‌های اجرایی آنها مشخص نیست.

وی با بیان اینکه تکلیف و وظایف دولت‌ها در اسناد بالادستی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه و قوانین بودجه عملا مشخص است، یادآور شد: کاندیداها باید اولویت و برنامه‌های اجرایی خود را برای تحقق احکام و قوانین بالادستی و جاری کشور بیان کنند که متاسفانه این برنامه‌ها در اظهارات کاندیداها وجود خارجی نداشت.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه کاندیداها موضوعات اساسی را رها کرده و به موضوعات حاشیه‌یی پرداختند، افزود: با توجه به اینکه برنامه‌های اجرایی کاندیداها در حوزه اقتصادی بیان نشد، نگرانی مجلس این است که کشور در چهار سال آینده با چالش روبه‌رو شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مغفول ماندن موضوعات مهم اقتصادی در برنامه مناظره اقتصادی تصریح کرد: اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌سازی، رونق فعالیت در بورس، نوع پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی از جمله موضوعات مهم در اقتصاد کشور است که در مناظرات به آن پرداخته نشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر