دولت با فشارهای بیشتری مواجه خواهد شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۷۱

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کارنامه موفق تیم اقتصادی دولت یازدهم گفت: عده‌یی تلاش دارند، دستاوردهای اقتصادی دولت را وارونه جلوه دهند و این فشارها در آستانه انتخابات بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا، ایرج ندیمی افزود: دولت یازدهم در روز‌های آتی و تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری با فشارهای بیشتر مواجه خواهد بود. وی افزود: عده‌یی از وجود مشکل در اقتصاد سخن می‌رانند و دولت را مسوول این مشکلات می‌شمارند؛ در حالی که بخش زیادی از مشکلات موجود از نظر زمان و جامعیت مربوط به گذشته و پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم است. وی اضافه کرد: برخی نیز در تلاشند تا با وارد کردن فشارهایی، دولت را به دفاع از خود وادار کنند و این موضوع فرصتی است تا دولت به ارائه آمار و ارقام بپردازد.

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان داشت: دسته سوم، اما نگران افشاگری دولت از مشکلات هستند؛ مسائلی که با بیان نقش نفت، مالیات، کشورهای خارجی، معوقات بانکی و... در اقتصاد روشنگری می‌شود؛ به هرحال از آنجا که منبع جدید درآمدی در سال‌های گذشته برای دولت تعریف نشده بود، منطقی نیست تیم اقتصادی دولت تحت فشار قرار بگیرد. تیم اقتصادی دولت در شرایطی که متناسب با امکانات موجود به مدیریت مسائل و انجام وظیفه پرداخته، نمره قبولی گرفته است. وی در ادامه با اشاره به افزایش حدود 50درصدی تسهیلات اعطایی بانک‌ها در سال 95 برای خروج از رکود اظهار کرد: بروز رکود علل و عوامل زیادی دارد، اما فقط یکی از عوامل بازدارنده آن تامین مالی است. به گفته این مقام مسوول، میزان تاثیر این عامل و تقویت آن برای خروج از رکود، به ارزیابی‌های تازه‌یی نیاز دارد.

ندیمی افزود: امروز بخشی از تولیدکنندگان با نگاه به آینده از تولید برای بازار پرهیز می‌کنند. وی با بیان اینکه انواع کالاها به تناسب نیازهای موجود تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که برخی در شرایط کنونی اقتصادی، پس‌انداز بیشتر را بر خرج کردن ترجیح می‌دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر