کوتاه از کلان

۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۸۳۳

ورود شورای رقابت

به بازار فولاد

رییس شورای رقابت با تشریح جزییات شیوه قیمت‌گذاری خودرو در سال ۹۶ گفت: وزیر صنعت دیگر هیچ حرفی از خروج خودرو از شمول قیمت‌گذاری به شورای رقابت نزد. رضا شیوا در گفت‌وگو با مهر با تشریح جزییات قیمت‌گذاری خودروها در سال آینده گفت: در رابطه با قیمت‌گذاری خودروها در سال ۹۶، دو بحث مطرح است که یکی از آنها خودروهای ساخت داخل و تولیداتی است که در چارچوب دستورالعمل تنظیم قیمت، در شورای رقابت قیمت‌گذاری خواهند شد و نظارت عالیه بر آنها صورت می‌گیرد. بر این اساس، شروطی برای وزارت صنعت گذاشته‌ایم که برمبنای آن، قرار بر این است که تولید این خودروها در سال ۹۶، به حد کافی صورت گیرد و هیچ یک از خودروها، حاشیه بازار نداشته باشند. شیوا ادامه داد: مشخص شده است بازارهایی که انحصاری هستند، براساس دستورالعمل‌های موجود، قیمت خود را باید با شورای رقابت تطبیق دهند که نمونه آن محصولات پتروشیمی است.


معافیت گمرکی برای ایرانیان مقیم خارج

گمرک جمهوری اسلامی ایران، مقررات گمرکی ورود کالای ایرانیان مقیم خارج از کشور را اعلام کرد. گمرک ایران مقررات کالاهای ایرانیان مقیم خارج از کشور را اعلام کرد. بر این اساس، لوازم خانه و اشیای شخصی مستعمل ایرانیان مقیم خارج اعم از مسافر با گذرنامه عادی، خدمت یا سیاسی که مدت اقامت آنان در خارج یک سال یا بیشتر بوده و لوازم خانه و اشیای مستعمل اتباع خارجی که برای اقامت به ایران وارد می‌شوند، به صورت مشروط از پرداخت حقوق ورودی معاف است. منظور از اشیا و لوازم شخصی مذکور در این قانون اشیایی است که عرفا فقط مورد استفاده صاحب آن قرار گیرد و منظور از لوازم خانه اشیایی است که عرفا مورد استفاده خانواده صاحب آن اشیا هنگام اقامت در یک محل باشد و به تشخیص گمرک با وضع و شؤون اجتماعی آنان متناسب بوده و جنبه تجاری نداشته باشد. خودرو، موتورسیکلت و قایق موتوری شخصی مشمول مقررات فوق‌الذکر نیست.


تخلف 336 میلیاردی شرکت لوازم خانگی کره جنوبی

یک مقام گمرک جمهوری اسلامی ایران با تایید تخلف 3هزار و 360 میلیارد ریالی یک شرکت لوازم خانگی کره جنوبی در ایران، اعلام کرد: این تخلف فقط مربوط به کالای یخچال این شرکت است. به گزارش ایرنا، این مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی، محل ورود کالا به کشور، فرد واردکننده، نوع برند وارد شده و مسائلی از این دست به‌سادگی قابل ردگیری شده است و هرگونه قاچاق و تخلف احتمالی پیگیری می‌شود. این مقام اعلام کرد: برخی شرکت‌های بزرگ برای گریز از پرداخت حقوق ورودی یا پرهیز از سیاست‌های مالی کشورهای بازارهای هدف، به تفکیک و جداسازی قطعات هنگام ورود دست می‌زنند و دوباره آن را در قلمرو گمرکی مونتاژ می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر