اخبار کلان

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۹۷۲

لغو مرخصی بدون حقوق کارمندان «کار معین»

براساس استعلام انجام شده از سازمان اداری و استخدامی کشور، امکان استفاده از مرخصی بدون حقوق برای کارکنان انجام کار مشخص وجود ندارد.

به گزارش «تسنیم»، در استعلام انجام شده از سازمان اداری و استخدامی کشور که به‌تازگی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جدا شده، آمده است: باتوجه به عدم پیش‌بینی مرخصی بدون حقوق در قرارداد کارکنان «انجام کار مشخص» امکان برخورداری از این مرخصی در طول قرارداد یک‌ساله وجود ندارد.


روش جدید شناسایی پردرآمدها برای حذف یارانه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی‌ سامانه‌های جدید اطلاعاتی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی گفت: یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای حذف یارانه افراد پردرآمد استفاده از همین سامانه‌های اطلاعاتی است.

سیدحسن حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با «تسنیم»، درخصوص حذف کارت‌های بازرگانی یکبار‌ مصرف از طریق سامانه اعتبارسنجی و بررسی گردش‌های مالی وارد‌کنندگان گفت: سامانه‌های اطلاعاتی جدید به پایگاه‌های زیادی دسترسی دارند و اگر یک هماهنگی در این خصوص رخ دهد گام بزرگی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی رخ می‌دهد.

وی افزود: همین موضوع درباره یارانه‌های نقدی نیز صدق می‌کند و دولت باید هرچه زودتر افراد پردرآمد را از لیست یارانه بگیران حذف کند. دبیر کمیسیون اقتصادی درباره روش‌های تشخیص افراد پردرآمد، تصریح کرد: بخشی از رقم چندین هزار میلیاردی یارانه‌ها به‌صورت نقدی به مردم تعلق می‌گیرد و بخش دیگری از آن یارانه‌یی است که باید به بخش‌هایی مثل صنعت اختصاص یابد. دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حساب افرادی که درآمدهای کلان دولتی یا غیردولتی داشته و تراکنش مالی آنها در بانک‌ها بیشتر از عددی مشخص است، قابل پیگیری است. حسینی گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای حذف دهک‌های بالا از دریافت یارانه، همین روش است.

وی افزود: لیست افرادی که بدهی‌های کلان مالیاتی دارند به‌راحتی در شبکه بانکی توسط وزارت اقتصاد قابل رصد است و قانونی اجازه این کار را به دولت داده است. عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: همچنین در قانون هدفمندی یارانه‌ها ذکر شده که دولت موظف است گروه‌های پردرآمد را شناسایی و حذف کند و این سازوکار لازم نیز در دولت موجود است و به این وسیله می‌تواند بخشی از آنها را رصد کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر