نجومی ‌بگیران ۳۹۷ نفراند نه ۳۰۰ نفر

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۳۶۲

عضو کمیسیون اصل ‌90 مجلس در واکنش به اظهارات اخیر رییس‌جمهور با اعلام اینکه آخرین آمار نجومی‌بگیران ۳۹۷نفر است نه ۳۰۰ نفر گفت: برخی نجومی‌بگیران حتی اگر مصوبه هیات‌مدیره داشته‌اند ولی نباید از اختیارات خود سوءاستفاده می‌کردند.

محمدرضا امیر‌حسن‌خانی در گفت‌وگو با تسنیم در مورد صحبت‌های اخیر رییس‌جمهور مبنی بر کاهش آمار نجومی‌بگیران به 300نفر از سوی دیوان محاسبات اظهار کرد: آخرین آماری که از نجومی‌بگیران به کمیسیون از سوی دیوان محاسبات اعلام شده 397نفر بوده و چیز جدیدی مبنی بر اینکه این ارقام کاهش یافته به دست ما نرسیده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته مهم در فیش‌های حقوقی این است که تعدادی از نجومی‌بگیران براساس مستندات قانونی چنین دریافتی‌هایی داشتند و مصوبه مجمع و هیات‌مدیره را در اختیار داشتند ولی غیرمتعارف بودن این حقوق‌ها امری قطعی است. بعضی از این افراد ممکن است، مصوبه مجمع را داشته باشند اما مصوبه شورای عالی دستمزد را ندارد و البته این شورا اصلا جلسه‌یی نداشته که این موضوع در آن مطرح یا مخالفت و موافقتی اعلام شده باشد.

این عضو کمیسیون اصل‌90 در واکنش به این موضوع که با توجه به نبود مستندات قانونی می‌توان برخورد و آنها را مجازات کرد، گفت: برای برخورد و مجازات نیاز به مستندات است زیرا برخی از این 397نفر مجوز قانونی داشتند ولی در غیرمتعارف بودن این حقوق‌ها شکی نیست و به گفته مقام معظم رهبری این کار ظلم به مردم است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر