خروج صندوق‌های بازنشستگی از بنگاه‌داری و صنایع کم بازده

۱۳۹۵/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۲۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر افزایش نقش شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) در برنامه‌های اشتغال، توسعه و رشد کشور گفت: تجدید ساختار شستا باید با توجه به تغییرات محیطی به وجود آمده مورد توجه قرار گیرد. ربیعی تدوین استراتژی‌های انبساطی و انقباضی و زمینه‌های خروج از صنایع کم بازده و بنگاهداری را از رویکردهای شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا روز گذشته همزمان با آغاز هفته تامین اجتماعی در نشست هیات‌مدیره شستا که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قائم مقام وی همچنین رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در محل این سازمان تشکیل شد، شرایط موجود سرمایه‌گذاری‌ها و وضعیت هلدینگ‌ها بحث و بررسی شد. ربیعی در این نشست گفت: مهم‌ترین مسائلی که باید در دستور کار هیات‌مدیره شستا قرار گیرد، جهت‌گیری سرمایه‌گذاری در حوزه‌های رو به رشد، تمرکز بر راه‌اندازی پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان سرمایه‌گذار اصلی، مراقبت از صنعت فولاد و زنجیره‌های معدنی و زغالی باشد.

ربیعی درباره استخدام نیروی انسانی در شرکت‌های تابعه سازمان تامین اجتماعی بر به‌ کار نگرفتن نیروهای غیرمرتبط و غیرحرفه‌یی و به‌ کارگیری نیروهای متخصص تاکید کرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ایجاد هم‌افزایی با سایر صندوق‌های مرتبط با این وزارتخانه اشاره کرد و ایجاد فراهلدینگ‌های تخصصی

بین صندوقی را از الزامات این سازمان برشمرد. سپس سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین محور اقدامات امسال این سازمان است، گفت: از ۲۴بند سیاست اقتصاد مقاومتی ۲۳بند آن مربوط به تامین اجتماعی است و خوشحالیم امروز تیم مدیریتی شستا حرفه‌یی و چهره‌های شناخته شده اقتصادی، حقوقی و مالی هستند.

نوربخش با تاکید بر اینکه شستا باید موتور پیشران رشد و توسعه اقتصادی کشور باشد، اظهار کرد: با توجه به فعالیت برخی از مهم‌ترین صنایع حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، دارو، سیمان، فناوری اطلاعات و ارتباطات و... در زیرمجموعه شستا ظرفیت بسیار ارزشمندی برای کمک موثر در توسعه اقتصادی وجود دارد که باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود. وی افزود: با توجه به اینکه سرمایه‌های شکل گرفته و تمرکز یافته در شستا متعلق به وسیع‌ترین اقشار زحمتکش جامعه است، این مجموعه عظیم اقتصادی می‌تواند از طریق هم‌افزایی در داخل شرکت‌های زیرمجموعه و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های داخلی و با نگاهی واقع‌بینانه به فرصت‌های بین‌المللی، تبدیل به الگوی عملیاتی اقتصاد مقاومتی در کشور شود.

نوربخش ادامه داد: سیاست راهبردی سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید این است که در بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌ها ضمن تلاش هدفمند برای حفظ ارزش اندوخته‌های بیمه‌شدگان از ظرفیت شستا برای کمک به رونق اقتصاد ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کند و این بخش بزرگ و توانمند اقتصادی را به موتور محرک خروج اقتصاد از رکود تبدیل کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه به گشایش فضای اقتصادی کشور در دوه پسا برجام اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی تلاش می‌کند با استفاده از فرصت‌های نوین پسا برجام، مجموعه‌های بزرگ اقتصادی متعلق به بیمه‌شدگان را با اتکا به توانمندی‌های داخلی به بازارهای منطقه‌یی و جهانی متصل کند تا از منابع حاصل از همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک برای بهبود و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بهره‌مند شود.

نوربخش با بیان اینکه موفقیت شستا به معنای ایجاد فرصت برای سازمان تامین اجتماعی در راستای بهبود سطح کمی و کیفی خدمات به اقشار گوناگون جامعه است، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی همچنین پشتیبان مقتدری برای تولید داخلی و حامی بی‌چون و چرایی برای نیروی کار ایرانی محسوب می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر