اخبار

۱۳۹۵/۰۳/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۸۳۷

انتقال تجربه در زمینه اشتغال بنگاه‌های کوچک

وزیر کار در حاشیه کنفرانس۱۰۵ بین‌المللی کار با رییس کنفرانس و وزیر کار آفریقای‌جنوبی دیدار و بر گسترش مناسبات در زمینه‌های‌ آی‌تی و انتقال تجارب درخصوص ایجاد اشتغال در بنگاه‌های کوچک و متوسط تاکید کرد. به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در حاشیه کنفرانس105 بین‌المللی کار با رییس کنفراس و وزیر کار آفریقای‌جنوبی دیدار کرد. در این دیدار زمینه‌های همکاری مشترک بین دو وزارتخانه پس از سفر رییس‌جمهور آفریقای‌جنوبی به تهران مطرح شد. علاوه بر این به تبادل مربی در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌خصوص فناوری‌های بالا با تاکید بر آی‌تی به‌علاوه گسترش مشاغل و کارآفرینی و تجارب دو کشور در ایجاد اشتغال در بنگاه‌های کوچک و متوسط و نیز برنامه‌های توسعه کارآفرینی اشاره شد. همچنین زمینه همکاری مشترک صندوق‌های تامین‌اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با صندوق‌های آفریقای‌جنوبی مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد در سفر آتی وزیر کار آفریقای‌جنوبی به تهران تفاهمنامه مشترک در این زمینه به امضای دو طرف برسد.


13تا 30هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: براساس برآوردهای مختلف سالانه بین ۱۳تا ۳۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور اتفاق می‌افتد. به گزارش مهر، سیدکامل تقوی‌نژاد در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: باتوجه به اینکه حدود ۳۰درصد از اقتصاد کشور از پرداخت مالیات معاف و تولید ناخالص ملی حدود ۹۰۰میلیارد تومان است، جمع درآمد مالیاتی کشور ۹۰هزار میلیارد تومان می‌شود. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم حدود ۸۰هزار میلیارد تومان امسال درآمد مالیاتی کسب شود، افزود: اولویت‌های سازمان امور مالیاتی کشور عدالت مالیاتی و افزایش اعتماد میان دولت و مردم است اما مساله فرار مالیاتی پدیده‌یی ناشناخته است که برای مقابله با آن باید شناسایی شود. وی گفت: جز کارمندان که دریافتی آنان شفاف است در بقیه موارد فرار مالیاتی وجود دارد. حدود ۴۰درصد از درآمدهای سازمان امور مالیاتی از محل مالیات بر شرکت‌هاست. تخمین زده می‌شود که مالیات پزشکان ۷۰۰میلیارد تومان در سال باشد اما اکنون این قشر ۱۵۰میلیارد تومان مالیات می‌پردازند. تقوی‌نژاد افزود: اصناف نیز ۸۰۰میلیارد تومان در سال مالیات پرداخت می‌کنند اما در سال گذشته و در بخش بازرگانی از یک مودی به‌دلیل فرار مالیاتی ۶۳۰میلیارد تومان مالیات گرفته شد. وی گفت: پایگاه اطلاعات جامع این سازمان تا بهمن امسال راه‌اندازی می‌شود و کسانی که اطلاعات دقیقی از درآمد خود نمی‌دهند یا در پرداخت مالیات کوتاهی می‌کنند ضامن و مجرم هستند. تقوی‌نژاد با انتقاد از اطاله دادرسی به پرونده‌های فرار مالیاتی در هیات حل اختلاف افزود: تضمین می‌کنم که این زمان را به نصف کاهش دهم. سال گذشته پنج هزار پرونده در شورای عالی مالیاتی تشکیل شد.


نرخ تورم بخش برق کاهش یافت

مرکز آمار ایران از کاهش 8.15درصدی شاخص قیمت تولید برق در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن خبر داد. به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده برق در سال۱۳۹۴ نسبت به سال قبل از آن 8.15درصد کاهش

داشت. شاخص قیمت تولید‌کننده برق در فصول سال۱۳۹۴ به ترتیب منفی 11.86، منفی 2.71، منفی 7.13 و منفی 75.7درصد نسبت به فصول مشابه سال قبل از آن بوده است. شاخص قیمت برق در کل کشور 159.66، بخش دولتی 160.17 و بخش خصوصی158.74 است. تغییر شاخص قیمت تولیدکننده برق در سال۱۳۹۳ نسبت به سال قبل از آن منفی 24.99درصد است.


تعیین سیستمی قیمت کالا کلید رقابت جهانی

عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تعیین سیستمی قیمت کالا کلید رقابت محصولات تولیدی در جهان است، گفت: سیستم‌های بهای تمام شده سنتی عامل گرانی تولید کشور است. محمد قسیم عثمانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه یکی از مشکلات سیستمی واحدهای تولیدی دولتی و غیردولتی، نبود سیستم حسابداری بهای تمام شده است، گفت: حتی اگر سیستم حسابداری وجود داشته باشد، نمی‌تواند به مدیریت برای کاهش بهای تمام شده کمک کند و در حال حاضر بیشتر سیستم‌های تمام شده قیمت، وضعیت موجود را تبیین می‌کنند.

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه واحدهای بزرگ صنعتی نیز سیستم بهای تمام شده جهت راهنمایی مدیریت برای انجام اقدامات و اصلاحات و اینکه کدام یک از فعالیت‌های فاقد ارزش افزوده باید حذف شود، کار موثری انجام نداده است. عثمانی با بیان اینکه سیستم‌های بهای تمام شده سنتی عامل گرانی تولید کشور است، ادامه داد: سیستم قیمت تمام شده حال حاضر واحدهای تولیدی کشور تنها قیمت تمام شده محصول را نشان می‌دهند، درحالی که در دیگر نقاط دنیا سیستم بهای تمام شده هدف را موردنظر قرار می‌دهد، پس باید به‌گونه‌یی مدیر را راهنمایی کند که قیمت نهایی محصول کاهش پیدا کرده و سیستم برای جذب بازار و ایجاد فضای رقابتی قیمت نهایی را مشخص می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر