اخبار کلان

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۴۱۵۱۹

عملی شدن فاینانس‌ها در رونق اقتصادی موثر است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در بودجه سال۹۵ در موضوع تامین مالی فعالیت‌های اقتصادی، فاینانس‌های خوبی لحاظ شده، که البته باید این فاینانس‌ها عملی شوند. اسماعیل جلیلی درگفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص موضوع تامین مالی خارجی (فاینانس) گفت: در بودجه سال95 در موضوع تامین مالی، فاینانس‌های خوبی لحاظ شده است که البته باید این فاینانس‌ها عملی شوند. نماینده مسجدسلیمان، هفتگل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فاینانس‌ها فرصتی فراهم می‌کنند تا از منابعی که در اختیار کشورهای دیگر وجود دارد، استفاده شود. جلیلی گفت: تامین مالی خارجی معمولا دو روش دارد که از حسن فعالیت کشور ما با بخش‌های مالی و اعتباری کشورهایی حاصل می‌شود یا از منابع مالی که نزد کشورهای خارجی وجود دارد، اجازه داده می‌شود تا یک سقف مشخصی از آن تامین منابع مالی خارجی شود. نماینده مجلس نهم با بیان اینکه استفاده از فاینانس یک فرصت برای کشور محسوب می‌شود، افزود: این موضوع به میزان اعتماد کشورهای خارجی که در تامین منابع مالی ارتباط دارد، بستگی دارد و با تضمین بازگشت سرمایه‌گذاری انجام شده است. وی ادامه داد: موفقیت در دیپلماسی اقتصادی از عوامل موثر در عملی شدن فاینانس‌هاست. جلیلی افزود: توجه به انتشار اوراق قرضه اسلامی و صکوک در بودجه برای رونق فعالیت‌های عمرانی و رفع دیون و تسویه حساب مالی با پیمانکاران از نکات مثبت بودجه است که البته این موضوعات در کمیسیون تلفیق بودجه تقویت شده است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کشورهایی که تامین مالی انجام می‌دهند؛ سعی دارند در موضوعاتی مانند مشارکت نیروی انسانی ورود کنند، که باید به این موضوعات توجه شود.


بررسی برنامه ششم پس از مرحله دوم انتخابات

عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی از احتمال بررسی لایحه برنامه ششم توسعه پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس خبر داد. محمدحسین فرهنگی عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از احتمال بررسی لایحه برنامه ششم توسعه پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس خبر داد و گفت: بررسی لایحه بودجه95 در جلسات علنی مجلس آغاز شده که با پایان بررسی بخش‌های درآمدی این لایحه، نمایندگان بررسی بخش‌های هزینه‌یی را آغاز کرده‌اند. وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود بررسی لایحه بودجه امسال تا روز یک‌شنبه آینده در جلسات علنی مجلس پایان یابد، افزود: بررسی لایحه بودجه95 در هفته آینده نیز در جلسات دو شیفته مجلس ادامه دارد و برگزاری جلسات در 3شیفت به موافقت نمایندگان بستگی دارد که پیش از پایان جلسه در این باره رای‌گیری می‌شود. عضو هیات‌رییسه مجلس، تاکید کرد: پس از بررسی و تصویب لایحه بودجه95 در مجلس، بررسی احکام دایمی برنامه ششم در دستور کار نمایندگان قرار می‌گیرد.


اختصاص اعتبار ۲۵۰میلیون دلاری به صندوق امید

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بااشاره به اهمیت ایجاد اشتغال از طریق گردشگری گفت: کارآفرینانی که در زمینه گردشگری دارای ایده‌های مناسب هستند، می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق بهره‌مند شوند. به گزارش تسنیم، اصغر نورالله‌زاده درباره ایجاد اشتغال و گردشگری گفت: از جاذبه‌های گردشگری داخل ایران می‌توان به 4عامل مهم تاریخی، طبیعی، خدماتی و مذهبی اشاره کرد، ایران در زمینه گردشگری دارای مزایای رقابتی است. نورالله‌زاده درباره برنامه‌های صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: یکی از استراتژی‌های مهم صندوق، حمایت از رونق صنعت گردشگری در ایران است. کارآفرینانی که ایده‌های مناسب دارند، می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق بهره‌مند شوند. مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه هدف از توجه به توسعه اشتغال در صنعت گردشگری اتصال ظرفیت‌های داخلی کشورمان به بازار جهانی است، اظهار داشت: در حال حاضر صنعت گردشگری جزو بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین صنایع در دنیا محسوب می‌شود. باتوجه به آثار اقتصادی این صنعت، اگر کشوری که جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی یا تاریخی مناسبی دارد، بتواند از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و چرخ‌های این صنعت را به نحو صحیحی به حرکت درآورد، شاهد رشد و شکوفایی بزرگی در سطح اقتصاد خود خواهد بود. وی از اختصاص 250میلیون دلاری اعتبار توسط صندوق توسعه ملی به صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: یکی از مصوبات هیات دولت برای سال جاری این بوده که 250میلیون دلار حساب و سپرده نزد صندوق کارآفرینی امید ایجاد کند که اگر این موضوع محقق شود توان صندوق در سال آینده دوبرابر افزایش می‌یابد و می‌توانیم تسهیلات بیشتری داشته باشیم.


رشد ۴۰درصدی درآمد فروش اموال تملیکی

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: سال گذشته از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول ۴۲۵میلیارد تومان درآمد کسب شده است. امین دلیری در گفت‌وگو با فارس در مورد درآمدهای سازمان اموال تملیکی از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول اظهار داشت: از محل فروش اموال منقول 283میلیارد تومان ثبت و حواله آن صادر شده است. همچنین 9میلیارد تومان درآمد ثبت نشده وجود دارد که به این رقم افزوده خواهد شد. مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: سال گذشته 292میلیارد تومان مجموع فروش اموال منقول بوده که نسبت به سال93 بالغ بر 17.3درصد رشد درآمد داریم. اموال غیرمنقول نیز بالغ بر 116میلیارد تومان به فروش رسید که 112درصد رشد نسبت به سال قبل دارد. وی با بیان اینکه کل جمع فروش اموال منقول و غیرمنقول سازمان 452میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: این رقم نسبت به سال93 حدود 39.4درصد رشد دارد. دلیری بااشاره به بخش اموال منقول عنوان کرد: کالاهای قاچاق شامل این بخش است که معدوم یا فروخته می‌شود و از این محل 121میلیارد تومان کالای قاچاق به فروش رفته است. وی ادامه داد: لوازم خانگی، خودرو، گوشی تلفن همراه و سایر کالاها شامل اموال قاچاق به فروش رفته است. در این بخش رشد منفی 18درصدی را شاهد هستیم، بدین معنا که ریسک قاچاق افزایش و حجم قاچاق در این زمینه‌ها کمتر شده است. مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بااشاره به اینکه نیمی از کالاهای قاچاق استرداد شده است، گفت: حدود 120میلیارد تومان از کالاهای قاچاق نیز با حکم مراجع قضایی استرداد شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر