انتشار100 هزار میلیارد ریال اوراق تسویه خزانه برای بخش خصوصی و تعاونی

۱۳۹۴/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۸۹۲۸

ایرنا| معاون توسعه امور تولیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: 100هزار میلیارد ریال اوراق تسویه خزانه برای بخش خصوصی و تعاونی منتشر می‌شوند که در سال 1392 طلب قطعی از دولت و بدهی به دولت داشتند.

سیدحمید پورمحمدی با بیان اینکه، خزانه از این هفته مقدمه انتشار این اوراق را مهیا می‌کند، اظهار کرد: با ابلاغ هیات وزیران و پس از دریافت اطلاعات طلب و بدهی، اوراق تسویه ارائه و بدین ‌ترتیب هم طلب و هم بدهی تسویه می‌شود. پورمحمدی گفت: همچنین 40هزار میلیارد ریال اوراق خزانه برای بازپرداخت بدهی‌های دولت منتشر و تحویل طلبکاران شد. معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار کرد: در بحث حمایت از تولید که گزارش آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به هیات دولت ارائه شده به حدود 10مورد اشاره شده که وضعیت خودروها، تامین لوله برای انتقال آب به شهرها و روستاها، تخصیص 8 هزار میلیارد ریال برای حمایت از تولید، کشاورزی، مسکن، صادرات و صنایع کوچک و افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات به مبلغ 200میلیون دلار از آن جمله بوده است. کارمزد ضمانت صادرات نیز افزایش یافته است.

وی همچنین از تخصیص دو هزار میلیارد ریال یارانه سود برای چهار بخش خبر داد و گفت: 400میلیارد ریال آن تامین و موافقتنامه‌ها مبادله شده است ضمن اینکه هفته گذشته در بخش اول 400میلیارد ریال تخصیص داده شد تا کارهای عملیاتی انجام شود. معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره اوراق مشارکت نیز گفت: انتشار 50 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در نظر گرفته شده بود که 20هزار میلیارد ریال وزارت نیرو برای طرح‌های آب منتشر کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر