اخبار کلان

۱۳۹۴/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۷۷۲۶

رئیس سازمان مدیریت

در کمیسیون برنامه و بودجه

فارس یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به این نکته که دیروز رییس سازمان مدیریت در کمیسیون حاضر شد تا با بررسی لایحه برنامه ششم از آن دفاع کند، ‌افزود: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس نمایندگان و همه کمیسیون‌ها تا پایان هفته فرصت دارند، این لایحه را بررسی و پیشنهاد خود را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند.

جعفر قادری در مورد وضعیت بررسی لایحه بودجه سال 95 کشور اظهار داشت: در حال حاضر دو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه و نیز بودجه 95 تشکیل شده و هر یک به‌صورت مجزا این دو لایحه را بررسی می‌کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: احتمال دارد تا پایان سال جاری لایحه بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق به تصویب برسد و بررسی آن در صحن مجلس به سال آینده موکول شود.

وی در مورد برنامه ششم نیز تصریح کرد: موضوع ارجاع لایحه برنامه ششم توسعه به دولت، هنوز نهایی نشده و مجلس تصمیمی برای این کار نگرفته است، فقط اینکه قطعا تصویب آن به سال آینده موکول خواهد شد.

قادری در مورد دستور کار عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز بیان کرد: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در حضور اعضای این کمیسیون به تشریح وضعیت لایحه برنامه ششم پرداخته و از آن دفاع می‌کند.


تبلور اقتصاد مقاومتی

در برنامه ششم

ایسنا سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب کلیات لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه عصر دیروز کمیسیون

خبر داد.

غلامرضا کاتب اظهار کرد: کلیات برنامه ششم توسعه در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور رییس سازمان برنامه‌ریزی و معاونان ایشان و اعضای کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی افزود: احکام برنامه و بودجه و اسناد بالادستی آن در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و محور اصلی برنامه ششم، محیط زیست، آب و صندوق بازنشستگی و موضوعات بخشی مثل معدن، صنایع معدنی، گردشگری و موضوعات فرابخشی مثل محیط کسب و کار، اشتغال و تامین منابع برای اقتصاد خرد در آن پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه نقشه راه کشور برای سال‌های 95 تا 99 است، گفت: رشد اقتصادی در برنامه ششم توسعه 8درصد پیش‌بینی شده است.


دیوان محاسبات به شرکت بازرگانی دولتی نامه نوشت

تسنیم دیوان محاسبات کشور در نامه‌یی به شرکت بازرگانی دولتی به قرارداد اخیر فروش انحصاری ۸۲هزار تن برنج دولتی به «ح.پ» واکنش نشان داد و این قرارداد را موجب ترویج دلالی و رانت‌خواری توسط یک شرکت دولتی اعلام کرد و خواستار اصلاح آن شد.

شرکت بازرگانی دولتی ماه گذشته قراردادی 182 میلیارد تومانی برای فروش انحصاری حدود 82هزار تن انواع برنج وارداتی با یک شخص به‌نام «ع. ح. پ» امضا کرد که به‌دلیل ابهامات گسترده بازتاب زیادی داشته و مورد انتقاد کارشناسان امر قرار گرفت.

در همین رابطه سرپرست گروه حسابرسی دیوان محاسبات کشور اخیرا طی نامه‌یی به عباسی‌معروفان معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی به این قرارداد واکنش انتقادی نشان داد و ضمن اعلام اینکه آن می‌تواند سبب ترویج دلالی و رانت‌خواری توسط یک ارگان دولتی شود، خواستار اصلاح قرارداد در اسرع وقت شد.


بازگشت به محیط کار دغدغه افراد مبتلا به سرطان

تسنیم مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به هزینه‌های بالای درمان سرطان فرد رها شده از این بیماری نیاز دارد تا پس از اتمام درمان به محیط کاری بازگشته و دغدغه‌یی از بابت یافتن کار جدید در خود احساس نکند.

وحیده نگین، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده اظهار کرد: براساس آمارهای اعلام شده در ایران سرطان سومین عامل مرگ و میر است و سالانه بیش از 30000 نفر از مردم در اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند که بنابر پیش‌بینی‌ها این تعداد در دو دهه آینده به دوبرابر افزایش می‌یابد.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با اشاره به «موضوع حقوق استخدام افراد مبتلا به سرطان» گفت: نگرانی از موضوع اشتغال نجات‌یافتگان از سرطان به ویژه در طول نسل گذشته تغییر کرده است. در سال 1970میلادی، تنها یک‌دوم از کسانی که مبتلا به سرطان تشخیص داده می‌شدند بیش از 5سال زنده می‌ماندند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر