اخبار کلان

۱۳۹۴/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۷۱۹

منعی برای حضور امریکایی‌ها در ایران وجود ندارد

تسنیم معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: کشو‌رهایی که ایران آنها را به رسمیت می‌شناسد، ازجمله امریکا، مشکلی برای حضور و سرمایه‌گذاری آنها در کشور ما وجود ندارد. وی اظهار کرد: در آیین‌نامه‌های رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، قوانینی به تصویب رسانده‌ایم که اجرای آنها می‌تواند به توسعه کارآفرینی و به کارآفرینان کمک کند. 18آیین‌نامه در این باره تصوب شده که تسهیلاتی برای بخش خصوصی و معافیت‌های مالیاتی کارآفرینان و صادرات درنظر گرفته شده است. امین‌زاده خاطرنشان کرد: ما با خلأ قانونی روبه‌رو نیستیم بلکه مشکل عدم اجرای آنهاست. معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: دولت مسوولیت اطلاع‌رسانی این قوانین را به‌عهده دارد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین اجرای این قوانین به‌عهده دولت است تا منجر به شکوفایی اقتصاد کشور شود. این مقام مسوول تاکید کرد: این قوانین اکنون تصویب و ابلاغ شده و مورد استقبال بخش خصوصی نیز قرار گرفته است و تنها باید به مرحله اجرایی برسد. معاون حقوقی رییس‌جمهور با بیان اینکه در مواردی بروکراسی بی‌مورد و مجوزها و گواهی متعدد، وقت فعالان اقتصادی را می‌گیرد، ابراز کرد: کارآفرینان درصورتی که قانونی برای کسب‌‌وکار خود دارند به ما اطلاع دهند تا ما در سامانه خود موردبررسی قرار دهیم و در صورت فراوانی برای اصلاح آن اقدام می‌کنیم. امین‌زاده گفت: در این سامانه، از فعالان بخش خصوصی تجارت، سرمایه‌گذاری، صنعت، کارآفرینی و تولید دعوت می‌کنیم درصورتی که با موانع حقوقی برای فعالیت خود روبه‌رو هستند آن را به ما اطلاع دهند. وی اضافه کرد: براساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده با وزیر اقتصاد، این سامانه در مراسمی به‌طور رسمی رونمایی می‌شود اما در حال حاضر معاون حقوقی رییس‌جمهور آماده دریافت پیشنهادهای بخش خصوصی به‌صورت کتبی و پیامکی است. وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه باتوجه به دعوت رییس‌جمهور ایران از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران امریکایی برای حضور در اقتصاد کشور آیا از لحاظ حقوقی مشکلی در این ارتباط وجود ندارد، گفت: براساس موارد حقوقی، کشو‌رهایی که ایران آنها را به رسمیت می‌شناسد، درصورتی که برای سرمایه‌گذاری با شرایط موردنظر ما به کشور بیایند، مشکلی برای حضور آنها وجود ندارد که این موارد امریکا را نیز شامل می‌شود.


افتتاح طرح‌های بنیاد برکت در 10استان تا پایان سال

فارس رییس ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی(ره) بااشاره به برنامه‌ این ستاد تا پایان سال گفت: ما تعداد زیادی پروژه در دست ساخت و اجرا داریم که برخی آنها در 10استان کشور تا پایان سال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. محمد مخبر بااشاره به برنامه‌ این ستاد در ماه‌های آینده افزود: ما برای تمام استان‌های کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ضمن بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام و بررسی طرح‌هایی که به رفع محرومیت از مناطق محروم و اشتغالزایی جوانان این مناطق بینجامد، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. وی تصریح کرد: طی ماه‌های آینده در تعدادی از استان‌ها چندین طرح و پروژه را افتتاح و بهره‌برداری خواهیم کرد. مخبر با تاکید بر اینکه ساخت حداقل هزار مدرسه در هزار نقطه‌ محروم کشور در برنامه‌ها و سیاست‌های ماست، اضافه کرد: قرارداد ساخت 730مدرسه انجام شده که بیش از 560مدرسه ساخته و تحویل وزارت آموزش‌وپرورش شده و عملیات ساخت بقیه‌ مدارس نیز در جریان است. وی با بیان اینکه بنیاد برکت در کمیت و کیفیت آموزشی کمک خوبی به وزارت آموزش‌وپرورش کرده است، گفت: وقتی امکانات و فضای آموزشی و لوازم آماده شود، قطعا روی کیفیت آموزش‌وپرورش در مناطق محروم تاثیر بسزایی دارد که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت در این راستا خوب عمل کرده‌اند.


فقدان مهارت موجب کم‌پولی و نااطمینانی شغلی است

تسنیم با هدف انجام خدمات پشتیبانی سامانه فراخوان تصویری اطلاعات با استعلام آنلاین، تفاهمنامه همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و شرکت تعاونی خدمات پشتیبانی و امور عمومی آرمان‌شهر مدیا منعقد شد.

حمیدرضا خانپور مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان تهران با حضور در مراسم تفاهمنامه همکاری بین فنی و حرفه‌ای و شرکت تعاونی امور عمومی شهر مدیا بااشاره به نقش محوری آموزش در توسعه و رسیدن به موفقیت در زمینه‌های گوناگون، اظهار داشت: فناوری‌های نوین، شیوه‌ها و مهارت‌های حرفه‌یی را به‌شدت دچار تحول می‌کند و افق‌های نوین کسب‌وکار از طریق شناسایی و ایجاد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جدید و ارایه آموزش‌های متناسب با آن امکان بهره‌گیری از فرصت‌‌های شغلی در زمان آینده را میسر می‌سازد. به گفته وی اگر نیروی انسانی نتواند خود را با روزآمد شدن دایمی مهارت‌ها تطبیق دهد، عملا خود را از درآمد کافی و ایمنی اشتغال و تامین رفاه که نقطه قوت اشتغال پایدار است، دور می‌کند.

مدیرکل استان تهران دلیل اصلی گرایش به سامانه فراخوان تصویری را افزایش و بهبود سطح امنیت اطلاعات مشتریان دانست و گفت: بررسی و برنامه‌ریزی برای کارسازی و تصویب استانداردهای آموزشی و سرفصل‌های تخصصی، برگزاری دوره‌های آموزشی، اجرای سنجش مهارت کارآموزان، همکاری در تدوین استانداردهای نوین آموزشی، صدور گواهینامه مهارت و... از تعهدات این اداره کل است.

خانپور آموزش و تربیت تکنیسین پشتیبانی (سامانه فراخوان تصویری اطلاعات با استفاده از استعلام آنلاین) مستقر در بانک‌ها یا سازمان‌ها و نهادهای دیگر را از موضوعات انعقاد این تفاهمنامه عنوان کرد و یادآور شد: سامانه فراخوان تصویری اطلاعات، یک نوع کیوسک نوبت‌دهی از طریق کارت ملی، اثر انگشت و... است که ضریب امنیت دسترسی اطلاعات مشتریان را افزایش می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر