تشکیل کارگروه تعاونی‌های غیرفعال

۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۱

معاون وزیر کار با بیان اینکه چالش‌های بخش تعاون باید شناسایی و احصا شوند گفت: تعاونی‌های مسکن و تولیدی، بالاترین درصد بنگاه‌های غیرفعال بخش تعاون را تشکیل می‌دهند.

به گزارش مهر، سیدحمید کلانتری با تاکید بر تحقق نیافتن سهم 25درصدی بخش تعاون در اقتصاد کشور و اینکه این موضوع نیازمند بررسی است گفت: عدم‌دستیابی تعاونی‌ها به سهم 25درصدی در اقتصاد کشور نیازمند بررسی و تحلیل جامع است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اشاره به اینکه چالش‌های بخش تعاون باید احصا شود بیان داشت: ارایه راه‌حل‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این بخش می‌تواند بستر مناسب برای توسعه و پویایی اقتصاد کشور را فراهم کند. وی شناخت مزیت‌های نسبی و استعدادهای بخش تعاون در راستای سرمایه‌گذاری را مهم ارزیابی و اظهارداشت: فعالیت تعاونی‌ها باید به موازات سایر بخش‌های اقتصادی انجام شود. کلانتری گفت: آمارهای موجود در زمینه تعداد و فعالیت تعاونی‌ها قابل تامل بوده و باید با اتخاذ تدابیر لازم مشکلات موجود در این حوزه رفع شود. وی افزود: بسیاری از واحدهای تعاونی غیرفعال کشور شناسایی شده و برنامه‌ریزی لازم برای بررسی و رفع مشکلات و معضلات این واحدها در حال انجام است. وی ادامه داد: کارگروه‌های ویژه‌یی نیز در ادارات کل تعاونی‌های کشور و با همکاری اتحادیه‌ها مربوطه برای بررسی وضعیت تعاونی‌ها با هدف تصمیم‌گیری درباره عدم فعالیت یا ادامه کار آنها تشکیل شده است. کلانتری عمده تعاونی‌های غیرفعال در سطح کشور را مربوط به حوزه مسکن اعلام کرد و افزود: فعالیت این نوع تعاونی در یک زمان مشخص به پایان رسیده و در واقع غیرفعال محسوب می‌شوند. تاکید کرد: پس از حوزه مسکن، تعاونی‌های تولیدی نیز به دلیل عدم دریافت تسهیلات لازم از ادامه کار منصرف و به عبارتی دیگر غیرفعال شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر