اخبار کلان

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۹۶۹

واریز ۱۵هزار میلیارد تومان بابت اقساط سهام عدالت

تسنیم شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت از سال ۸۵ تا پایان مرداد امسال، ۱۵۸ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال سود بابت اقساط سهام عدالت به خزانه دولت پرداخت کرده‌اند. بررسی عملکرد سال مالی 85 تا پایان مرداد امسال شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت، نشان می‌دهد در این مدت، سود دریافتی از 60 شرکت حاضر در سبد سهام عدالت تاکنون 158 هزار و 126 میلیارد ریال بوده است. همچنین در این مدت سود مصوب مجامع عمومی شرکت‌ها برای سهام عدالت 263 هزار و 523 میلیارد ریال، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت 36 هزار و 585 میلیارد ریال، اسناد دریافتی 20 هزار و 36 میلیارد ریال و مانده طلب سود از شرکت‌ها پس از کسر اسناد دریافتی 48 هزار و 776 میلیارد ریال (شامل 14 هزار و 778 میلیارد ریال سررسید شده و 33 هزار و 997 میلیارد ریال سررسید نشده) بوده است.

واگذاری سرخابی‌ها در دستور کار

فارس مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه هنوز واگذاری سرخابی‌ها از دستور کار خارج نشده است، گفت: باید کمیته تطبیق مصوبات مجلس نظر بدهد و اگر ملغی اثر نشود این مصوبه قانونی خواهد شد. سیدجعفر سبحانی با اشاره به موضوع واگذاری 2 تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در حال حاضر براساس مصوبه هیات وزیران این 2تیم ورزشی مجموعه فرهنگی شناخته شده و از فهرست واگذاری‌های شرکت‌های دولتی خارج شده‌اند. مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سوال که سرخابی‌ها به عنوان 2تیم ورزشی حرفه‌یی فعالیت می‌کنند، مگر می‌شود که به عنوان مجموعه فرهنگی شناخته شوند، تصریح کرد: راجع به این موضوع باید کمیته تطبیق مصوبات مجلس نظر بدهد و اگر ملغی اثر نشود این مصوبه قانونی خواهد شد. وی ادامه داد: اکنون این مصوبه قانونی بوده و باید منتظر، نظر کمیته تطبیق باشیم و تا زمانی که بررسی اعلام نشود، کار اجرایی صورت نمی‌گیرد. سبحانی با اشاره به اینکه واگذاری سرخابی‌ها هنوز از دستور کار سازمان خصوصی‌سازی خارج نشده است، تصریح کرد: کار اجرایی وظیفه سازمان بوده و تا نتیجه مصوبه باید منتظر ماند.

وعده ایجاد ۴۰۰هزار شغل

تسنیم معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار با اشاره به دستورالعمل ۱۹گانه وزارت کار در بحث اشتغال گفت: در صورت تحقق سرمایه‌گذاری۲۵۰‌میلیارد تومانی در سال جاری تا پایان ۹۴ حدود ۴۰۰ هزار شغل ایجادمی‌شود. حسن طایی درباره وضعیت بازار اشتغال در کشور گفت: برای اینکه شاهد پویایی در بازار کار باشیم باید 2رویکرد را دنبال کنیم. رویکرد اول اینکه در سمت تقاضای نیروی کار موضوع سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب‌وکار، بودجه‌ها، اجرای فضای مناسب برای کسب‌وکار وسیاست‌های شبیه به این موضوع را می‌توانیم برای تحریک بازار کار به کار ببریم. وی ادامه داد: رویکرد بعدی عرضه محور است. به این معنی است که نیروی انسانی را آماده برای شرایط بهتر وشایستگی بهتر وارد بنگاه کسب‌وکار کنیم. تاکیدات وزیر را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم. آموزش و توانمندی روستاییان را در دستور کار داریم. گام بعدی تربیت کارآفرینان است. یعنی آنها را تجهیز به دانشی کنیم که در بازار کار نیاز داریم. با توجه به بحث نوآوری می‌توانیم وارد بازار‌های جدید شویم. معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر کار اظهار داشت: باید کاری کنیم تا با بهره‌گیری از فرآیندهای جدید، کالاهایی را به جامعه دهیم که متناسب با نیاز جامعه باشد. این اقدام‌ها می‌توانند بخش عرضه بازار کار را بهبود ببخشد. بنگاه‌هایی که مطابق با نیاز روزبازار است باید گسترش یابد. طایی ادامه داد: در سال 93 اقتصاد عملکرد بهتری نسبت به سال 92 داشت و هم بازار کار پویا‌تری را نسبت به سال 92 داشتیم. بر اساس آمار ثبتی که وجود دارد، پیداست که در سال 93 فرصت‌های قابل توجهی در اقتصاد ایجاد کردیم. بر اساس داده‌هایی که تامین اجتماعی، کمیته امداد و سازمان بسیج سازندگی دارد، تمام نهادهای تامین‌کننده مالی می‌توانیم بگوییم در سال 93 شرایط بهتری نسبت به سال 92 در اشتغال داشتیم.

سرمایه‌گذاری 3720میلیارد تومانی در مخابرات ایران

سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت: محور برنامه‌های مخابرات ایران، سیاست‌های مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است. مهندس دهناد، در گفت‌وگو با نشریه ارتباطات، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در ادامه و تکمیل سیاست‌های گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی، خصوصا سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی تدوین شده و راهبرد حرکت صحیح اقتصاد کشور به سوی این اهداف عالی است؛ شرکت مخابرات ایران، محورهای فعالیت‌های خود را با هدف پیشرفت و سرآمدی در سال 94، طراحی و برنامه‌ریزی کرده است. وی سرفصل رویکردهای راهبردی و کلان سال 1394 شرکت را که برای همسو کردن و سرعت بخشیدن به کوشش‌ها و فعالیت‌های شرکت‌های تابع، برنامه‌ریزی شده در قالب هفت حوزه تمرکز اعلام کرد و گفت: رشد و سودآوری پایدار، همکاری راهبردی با ذی‌نفعان کلیدی، ارایه خدمات نوآورانه و با کیفیت به مشتریان، هم‌افزایی ثابت و سیار، چابک‌سازی سازمان، تعالی عملکرد در IT و شبکه و حفظ و توسعه منابع انسانی، به عنوان سرفصل‌ها و در مجموع 25 برنامه به مدیران عامل شرکت‌های استانی ابلاغ شده است. سرپرست شرکت مخابرات ایران در خصوص عملکرد سال جاری مخابرات در بخش نیروی انسانی و ساختار شرکت گفت: مخابرات در مجموع 50132 نفر پرسنل در اختیار دارد و برنامه‌های مختلفی برای ارتقای کارآیی و بهره‌وری شرکت در دست اجراست که مهم‌ترین آن تغییرات ساختاری شرکت و شرکت‌های مخابرات استانی است که به زودی ابلاغ می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر