اخبار کلان

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۵۴۷۳

۳روش شکایت مردم از ماموران بدرفتار مالیاتی

فارس دادستان انتظامی سازمان مالیاتی گفت: در صورت مشاهده رفتار نامناسب از سوی برخی کارمندان مالیاتی با مودیان، برخورد قاطعانه صورت می‌گیرد. داوود آرضایی در مورد اعتراض برخی از مودیان نسبت به برخورد کارمندان سازمان امور مالیاتی در پاسخگویی به امور، اظهار داشت: تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان امور مالیاتی کشور محسوب می‌شود به گونه‌یی که مطابق با منشور حقوق مودیان مالیاتی و آیین اخلاق و رفتار حرفه‌یی کارکنان سازمان امور مالیاتی کشور، کارکنان سازمان باید با نهایت حسن خلق، فروتنی، ادب، با اشتیاق امور مربوط به مودیان را انجام داده و در جهت تکریم ایشان و همچنین جلب رضایت ارباب رجوع از هیچ کوششی دریغ نکنند.

دادستان انتظامی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال که مودیان مالیاتی چگونه می‌توانند نسبت به برخورد نامناسب برخی کارمندان اعتراض کرده و گزارش دهند، گفت: چنانچه هر گونه رفتار نامناسبی از سوی کارمندان سازمان امور مالیاتی مشاهده شود، همان‌گونه که سابقا نیز اطلاع‌رسانی شده است هموطنان می‌توانند به 3روش نسبت به اعلام و ارسال شکایات خود از عملکرد کارمندان سازمان اقدام کنند. وی با اشاره به مسیرهای قانونی برای شکایت و اعتراض یادآور شد: افراد می‌توانند به صورت حضوری به نمایندگان دادستانی انتظامی مالیاتی یا دفاتر حراست مستقر در ادارات امور مالیاتی مراجعه کنند. به گفته آرضایی، روش دوم از طریق مکاتبه، دورنگار، تماس تلفنی (تلفکس 33967811 دادستانی انتظامی مالیاتی و تلفن 39903757 دفتر مرکزی حراست) و همچنین تماس با مرکز ارتباط مردمی سازمان به شماره 1822 است.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: همچنین مودیان می‌توانند با مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباطات مردمی به آدرس www.intamedia.ir اعتراض خود را ثبت کنند. این مقام مسوول در پاسخ به این سوال که چه تضمینی دارد که این اعتراض‌ها و شکایت‌ها به نتیجه رسیده و در صورت تخلف برخورد قانونی صورت گیرد، تصریح کرد: در صورت اثبات هر گونه رفتار نامناسب کارمندان سازمان امور مالیاتی با مودیان، دادستانی انتظامی مالیاتی بدوا نسبت به تذکر و اعلام نارضایتی از عملکرد کارمند متخلف اقدام و در صورت تکرار به استناد بند (ب) ماده (264) قانون مالیات‌های مستقیم و سایر قوانین و مقررات ذی‌ربط شخص خاطی تحت تعقیب انتظامی قرار خواهد گرفت.


ارائه نسل جدید آموزش‌های مهارتی

مهر قائم‌مقام وزیر کار با تاکید بر اینکه هر ایرانی باید بتواند در هر زمانی که نیاز داشت، خدمات آموزش مجازی دریافت کند، گفت: نسل جدید آموزش‌های مهارت شغلی ارائه می‌شود. ابوالحسن فیروزآبادی بیان داشت: با ارائه خدمات از سوی یکی از شرکت‌های خدمات ارتباطی، آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌یی هم می‌توانند به آموزش‌های مجازی بپردازند. قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه با تاکید بر نقش مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌یی کشور در ارائه آموزش‌های مهارتی در کشور، بیان داشت: با توجه به تحولات جهانی در نظام آموزشی که از تکنولوژی در آموزش بهره‌گیری می‌شود، سازمان فنی و حرفه‌یی در این راستا از فناوری نسل دوم مخابراتی استفاده کرده است. این سازمان تاکنون ۷۸میلیون پیامک آموزشی برای افرادی که با این سازمان ارتباط دارند، ارسال کرده است.

فیروزآبادی با اشاره به نیازهای جدید آموزشی در فضای مجازی افزود: برای توسعه آموزش‌های مجازی نیاز به اپراتورهای نسل سوم داریم. هر ایرانی باید در هر جا و هر زمانی بتواند از نظام آموزشی مجازی استفاده کند. ۱۳هزار و ۵۰۰ آموزشگاه خصوصی با بستری که فراهم شده، می‌توانند در زمینه آموزش‌های مجازی مشارکت داشته باشند. تاکنون از طریق این بستر ۳۲۰هزار نفر آموزش کسب کرده‌اند که ۶۵هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند. قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد از سال آینده اعطای گواهینامه نیز از طریق این نظام آموزشی صورت گیرد.


آغاز مسابقات ملی مهارت در سراسر کشور

فارس مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌یی استان تهران از آغاز رقابت 143نخبه و استعداد برتر مهارتی در شانزدهمین مسابقات ملی مهارتی تهران در سراسر کشور خبر داد و گفت: برترین‌های این دوره از مسابقات به صورت ملی به رقابت می‌پردازند. حمیدرضا خانپور با اشاره به اینکه با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌یی کشور، مرحله استانی شانزدهمین مسابقات مهارت تهران آغاز به کار کرد گفت: این دوره از مسابقات در سراسر کشور همزمان بوده و تا ظهر امروز ادامه خواهد داشت. مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 27رشته مهارتی و حضور 143نفر از نخبگان و استعدادهای برتر مهارتی دنبال می‌شود.

خانپور مدت این دوره از مسابقات را 2روز اعلام کرد و گفت‌: در این دوره از مسابقات 108نفر مرد و 35نفر زن به رقابت می‌پردازند. مدیرکل فنی حرفه‌یی استان تهران در پاسخ به این سوال که چه رشته‌هایی در این دوره از مسابقات استانی حضور دارند، گفت: تراش و فرز، نقاشی خودرو، فناوری اتومبیل، گل‌آرایی، کار با صفحات فلزی، کاشی‌کاری، آجرچینی، لوله‌کشی گرمایشی و سرمایشی، طراحی مهندسی مکانیک، طراحی فضای سبز، جواهرسازی و آشپزی و قنادی ازجمله مهم‌ترین این رشته‌ها هستند. از روز 10 تا 14آبان‌ماه رقابت‌های ملی بین برترین‌های این دوره از مسابقات استانی آغاز خواهد شد که نفرات برتر از طرف بنیاد ملی نخبگان علاوه‌بر امتیازات ویژه جوایزی دریافت خواهند کرد؛ مسابقات بین‌المللی هم در سال 2017 ابوظبی دنبال خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر