اقدامات غیرکارشناسی به خصوصی‌سازی آسیب جدی زد

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۴۵

معاون اسبق وزیر اموراقتصادی و دارایی با بیان اینکه خصوصی‌سازی یکی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر اقتصاد ایران است، گفت: متاسفانه طی چند سال گذشته اقدامات غیرکارشناسی فرآیند خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی را از مسیر خود خارج کرد و به آن آسیب جدی زد. سعید شیرکوند افزود: در دهه‌های گذشته گسترش بی‌رویه دولت و شرکت‌های دولتی در حوزه‌های مختلف اقتصادی از یک سو مانعی برای گسترش فعالیت‌های بخش خصوصی بود و از سوی دیگر شرکت‌های وابسته به دولت به‌دلیل وابستگی به درآمدهای دولتی از کارآمدی لازم برخوردار نشدند.

به گزارش ایرنا، این استاد دانشگاه با بیان اینکه پس از جنگ تحمیلی دولت به ناچار وارد بحث خصوصی‌سازی شد، گفت: عدم تجربه لازم در اجرای این سیاست موجب شد که این فرآیند با فراز و نشیب‌هایی همراه شود و در نتیجه با موفقیت‌ها و شکست‌هایی توام شود.

وی تاکید کرد: در دولت نهم و دهم بخش خصوصی به‌صورت غیرکارشناسانه‌یی اداره شد که در نتیجه می‌توان چنین نتیجه گرفت که نه تنها لکوموتیو از ریل خارج شد بلکه ریل‌های گذاشته شده نیز در خصوصی‌سازی آسیب جدی دید به‌طوری که آسیب‌های فراوانی به اقتصاد کشور وارد کرد و فعال شدن بخش‌های خصوصی موجب شد که نظارت حداقلی دولت از آن موسسات و شرکت‌ها گرفته شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر