نباید آمار دروغ در دولت ارایه شود ‌

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۴۳

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اعلام پایبندی اخلاقی دولت تدبیر و امید در تمام سیاست‌ها اظهار کرد: نباید آمار دروغ در دولت ارایه شود و نباید خلاف آنچه وجود دارد ذکر شود، بلکه باید به سویی حرکت کنیم که توسعه اخلاقی را در جامعه گسترش دهیم. علی ربیعی افزود: باید خیرین را درگیر مشارکت‌های اجتماعی کنیم و همکاری آنان را افزایش دهیم. به گزارش ایسنا، ربیعی در ادامه گفت: 170 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که باید در راستای مبارزه با بی‌سوادی آنها را تحت پوشش بگیریم؛ در حال حاضر تعداد زیادی مدرسه با پنج دانش‌آموز و حتی یک دانش‌آموز وجود دارد که سوادآموزی و مدیریت اجتماعی را می‌طلبد. وی بیان کرد: یکی از مباحث سیاست رفاهی، فقر مسکن بود که دولت‌های گذشته هم آن را نادیده نگرفته‌‎اند اما نباید حاشیه‌نشینی جدید شهری ایجاد کنیم، طی هفت‌ماه مطالعات، اجرای طرح مسکن اجتماعی در دستورکار قرار دارد. وزیر کار با ذکر اینکه طی 6 سال فقر مسکن را جهت‌گیری می‌کنیم، اظهار کرد: منابع مالی آن پیش‌بینی شده، قسمتی وام بانکی و بخشی آورده شخص است و در چند گروه، کارگران و بازنشستگان و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سایر اقشار نیازمند تحت پوشش قرار می‌گیرند. ربیعی همچنین گفت: تعاونی‌ها را متحول کردیم که باید با پول‌های خرد و آورده‌های شخصی ایجاد شود. وی افزود: باید سودهای بانکی کنترل شود زیرا برخی از بانک‌ها تخلف می‌کنند و از سوی دیگر، به تدریج‌ سودهای بانکی کاهش پیدا کند و این یک استراتژی شورای پولی کشور است. ربیعی با ذکر اینکه 40 سال است که اقتصاد ایران آرزو دارد نرخ تک‌رقمی تورم را مشاهده کند، اظهار امیدواری کرد که تا پایان این دولت تک‌رقمی شدن نرخ تورم را مشاهده کنیم.


جلوگیری از تعطیلی 240 صنعت در کشور

وزیر کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال، گفت: تاکنون از تعطیلی 240صنعت در کشور جلوگیری شده است. ربیعی اظهار کرد: در 200 هزار شغل ریزش نیرو بوده است و با هماهنگی انجام‌شده توانستیم از ریزش 240هزار شغل جلوگیری کنیم که به تبع آن از تعطیلی 240 صنعت در کشور نیز جلوگیری شد.

وی با ذکر اینکه خالص ایجاد اشتغال 400هزار شغل بوده است، ادامه داد: 23میلیون شغل در کشور وجود دارد که از این تعداد هفت میلیون شغل غیررسمی است. ربیعی گفت: امسال با کمک مجلس 40 هزار میلیارد ریال برای اشتغال تخصیص داده شد، سال گذشته نزدیک به 3000میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش وجود داشت که البته به علت رکود همه مبلغ محقق نشد اما بخش اعظمش محقق شد. وی ادامه داد: هماهنگی منابع بانکی نیز برای ایجاد اشتغال خوب است. وزیر کار با ذکر اینکه امسال کاهش نرخ بیکاری سه درصد رشد داشته است، ادامه داد: منفی 56 درصد رکود داشتیم.

ربیعی در ادامه با ذکر اینکه مراکز درمانی را ارتقا می‌دهیم، افزود: اکنون چهار بیمارستان در دست افتتاح است و می‌خواهیم به سطحی برسیم که اگر مراکز درمانی جدیدی نیز مورد نیاز بود، افتتاح شود. ربیعی در خاتمه گفت: 6 هزار میلیارد ریال خرید خدمت برای جامعه کارگری ایجاد شده است. وی افزود: نارضایتی‌ها کمتر توسط مدیران بیان می‌شود، حال آنکه نباید صورت مساله را پاک کنیم. در برنامه ششم توسعه کاهش نابرابری‌ها مد نظر قرار داده می‌شود، مسایل بحرانی مانند آب، صندوق بیمه‌ها، محیط زیست را در برنامه گذاشته‌ایم و هدف‌گذاری کرده‌ایم. وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: هشت میلیون نفر در کشور بیمه شده‌اند که اغلب حاشیه‌نشین بوده‌اند. وی بیان کرد: طرح سلامت را جلو می‌بریم، این طرح عقبگرد ندارد و هر روز بخشی از آن افتتاح می‌شود. به گفته ربیعی 30 میلیون نفر در طرح سبد غذایی طبقه‌بندی شده‌اند که 10 میلیون نفر دچار سوء‌تغذیه هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر