اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۱۰

ایجاد 200 هزار شغل در بنگاه‌های کوچک و متوسط

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ایجاد 200هزار شغل در بنگاه‌های کوچک و متوسط خبر داد و گفت: کارگروه اشتغال استان‌ها بخشودگی جرایم دیرکرد را پیگیری می‌کند. علی ربیعی با بیان اینکه دولت نزدیک به 240هزار شغل از دست رفته را نجات داد، اظهارکرد: درخصوص اشتغال دو نظریه وجود دارد یکی اینکه از طریق رشد بالای اقتصادی تحقق می‌یابد و دیگر اینکه می‌توان با مداخله در بخش‌های کوچک اشتغال را در کشور توسعه داد. به گزارش ایسنا، وی افزود: با این دو روش می‌‌توان در قالب بنگاه‌های کوچک و متوسط اشتغالزایی کرد به نحوی که طی دو سال گذشته 200هزار شغل در بنگاه‌های خرد ایجاد شده است. به‌گفته ربیعی در زمینه فناوری اطلاعات، گردشگری و صنایع‌ دستی مشاغل بسیاری قابلیت ایجاد پیدا می‌کند، همچنان که آیین‌نامه ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی در کمیسیون اقتصادی دولت در دستور کار قرار دارد. وی با بیان اینکه سیاست دولت یازدهم حمایت از تولید است؛ افزود: در زمینه تولید کفش، پوشاک و چرم، مزیت‌های بالایی داریم و می‌توانیم تا 500 هزار شغل در کشور در این زمینه ایجاد کنیم. وی همچنین از بخشودگی جرایم دیرکرد خبرداد و گفت: در بخش تولید داوطلب شدیم که جرایم دیرکرد را ببخشیم و پیشنهاد کردیم کمیته‌یی که در کمیسیون اقتصادی دولت تشکیل جلسه می‌دهد به این امر بپردازد و کارگروه اشتغال استان‌ها این موضوع را پیگیری کنند.


تغییرات ریال ایران نسبت‌به ارزها

بانک جهانی از افت ۳۰درصدی ارزش ریال ایران در سال ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد در بین ۲۷پول ملی، ریال ایران مقام دوم از نظر افت ارزش را در این سال داشته است.

به گزارش تسنیم، جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی بانک جهانی نشان می‌دهد ریال ایران پس از پزو آرژانتین بیشترین میزان افت ارزش در سال 2014 را بین 27 ارز مهم داشته است. ارزش پزو آرژانتین در برابر دلار در سال میلادی گذشته 32.7درصد کاهش یافته و ریال ایران با افت 30درصدی ارزش خود در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است. پول ملی ایران درحالی طی سال 2014 رتبه دوم افت ارزش را داشته که در سال 2013 با افت 32.1درصدی درجایگاه نخست از این نظر قرار گرفته بود. ارزش ریال ایران در برابر دلار طی سال 2012 نیز 13درصد و در سال قبل از آن 5.1 درصد کاهش یافته بود. براساس این گزارش از 27پول ملی که آمار تغییرات ارزش آن توسط بانک جهانی منتشر شده 23 ارز در سال 2014 با افت ارزش در برابر دلار مواجه شده‌اند. ارزش ین ژاپن در این سال 7.8درصد، یوان چین 0.2درصد، روبل روسیه 17.4درصد، لیر ترکیه 12.9درصد و روپیه هند 4.2درصد کاهش داشته است.

ارزش یورو نیز در برابر دلار 0.1درصد و ارزش روپیه پاکستان 0.5درصد افزایش داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر