فراخوان اجرای مرحله ششم قانون مالیات برارزش‌افزوده

۱۳۹۳/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۱۶


سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌یی، مشمولان مرحله ششم جهت ثبت‌نام، آموزش و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را اعلام کرد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، در این اطلاعیه آمده است: بنا به اختیارات حاصل از مقررات ماده «18» قانون مالیات بر ارزش افزوده، فعالان اقتصادی (عرضه‌کنندگان کالا و ارایه‌دهندگان خدمات) مشمول مرحله ششم ثبت‌نام نظام مالیات بر ارزش افزوده برای آموزش و اجرای مقررات موضوع این قانون به این شرح تعیین و اعلام می‌گردد: اشخاص حقوقی و همچنین حقیقی (صرف‌نظر از مبلغ فروش سالانه) موضوع ماده «95» قانون مالیات‌های مستقیم که به فعالیت‌های زیر اشتغال دارند: چلوکبابی‌ها، سالن‌های غذاخوری و سفره‌خانه‌های سنتی، اغذیه‌فروشی‌های زنجیره‌یی با مالکیت واحد یا نام و نشان و عنوان تجاری واحد فارغ از مساحت محل کسب و کار و نوع مجوز.

در این اطلاعیه تاکید شده است؛ فعالان اقتصادی که واجد شرایط مراحل اول تا پنجم ثبت‌نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده‌اند، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله ششم ثبت‌نام این نظام مالیاتی، جزو مودیان مشمول مراحل قبلی ثبت‌نام و اجرای قانون محسوب و مکلف به اجرای مقررات از تاریخ شمول فراخوان مربوط، خواهند بود. براساس این اطلاعیه، از فعالان اقتصادی فراخوان شده دعوت می‌شود از تاریخ درج اطلاعیه در جراید، به سامانه اینترنتی معاونت مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در این نظام مالیاتی اقدام تا مقدمات لازم از جمله آموزش فعالان اقتصادی و... جهت اجرای قانون فراهم شود. ضمنا راهنمای چگونگی ثبت‌نام از طریق سامانه مزبور قابل دسترسی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر