اخبار کلان

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۷۲

85درصد داروهای کشور تحت پوشش بیمه هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سالانه 11‌هزار‌میلیارد تومان دارو در کشور مصرف می‌شود که 85‌درصد دارو‌ها تحت پوشش بیمه هستند.

علی ربیعی با اشاره به اینکه در کشور سالانه 11‌هزار‌میلیارد تومان دارو مصرف می‌شود، گفت: 85‌درصد عمده داروها و 90 تا 95‌درصد داروهای بیماران خاص نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند که براین اساس سهم داروهای خاص از رقم ذکرشده معادل 2‌هزار‌میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم 2500 قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفته که 30قلم آن مربوط به داروی بیماران خاص است که دو هفته پیش 11قلم از این تعداد تحت پوشش قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ما باید به‌سمت پیشگیری و غربالگری حرکت کنیم و در تلاش هستیم که برخی آزمایشات غربالگری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم، البته باید توجه داشت که ما در این یک‌سال اخیر تمام هدفمان را روی طرح تحول گذاشتیم تا این طرح موفق شود.

ربیعی تصریح کرد: به‌دلیل اینکه هزینه درآمد سازمان تامین اجتماعی در دست خودمان است، طرحی داریم تا در آینده نزدیک کسانی که به بیمارستان‌های تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند، هیچ هزینه‌یی پرداخت نکنند.


ممنوعیت بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت لغو شد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه شورای عالی اداری که براساس آن صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت، ممنوع و در موارد استثنا به تایید رییس‌جمهور منوط شده بود را ابطال کرد.

به گزارش ایسنا، براساس گردش‌کار این پرونده معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور به‌موجب شکایت‌نامه‌یی اعلام کرده است که: «احتراما، در‌خصوص مصوبه فروردین‌ماه93 شورای عالی اداری به استحضار می‌رساند:

وفق بند(د) تبصره(۱۹) قانون بودجه سال۱۳۹۳ کل کشور، بازنشستگی پیش از موعد کلیه مشمولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب 5شهریور1386و قانون تمدید آن در دستگاه‌های اجرایی دولتی با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد(۵۲) و (۵۳) قانون محاسبات عمومی کشور و بدون سنوات ارفاقی مجاز است. اجرای این حکم از محل اعتبارات هزینه‌یی دستگاه‌ها یا صرفه‌جویی ناشی از کاهش نیروها که میزان آن به تایید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور می‌رسد قابل تامین و پرداخت است. بر این اساس حکم بند(۲) مصوبه شورای عالی اداری مورخ 20فروردین93 که صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد را ممنوع و موارد استثنا را بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور و با تایید رییس‌جمهور مقرر کرده است برخلاف موازین قانونی فوق‌الذکر است. بنابراین در اجرای مواد(۱۲) و (۱۳) قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، ابطال موارد مغایر از آیین‌نامه مبحوث‌عنه از زمان تصویب مورد استدعاست.»


اصلاح اطلاعیه عرضه برند سرخابی‌ها

سازمان خصوصی‌سازی اطلاعات تکمیلی در مورد عرضه اسم و علامت تجاری(برند) و دارایی‌های متعلق به شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و شرکت فرهنگی ورزشی استقلال را اعلام کرد. به گزارش ایرنا، سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به انتشار آگهی در روزنامه‌‌ها افزوده است: در‌خصوص ساختمان‌های دفاتر مرکزی شرکت‌های مذکور، هرگونه حقوق عینیه، فرضیه و متصوره که سابقا برای آن شرکت‌ها برقرار بوده به خریدار واگذار می‌شود و خریدار قائم‌مقام شرکت ذی‌ربط بوده و مکلف است برای استیفای حقوق مقرر به‌طور مستقیم به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران مراجعه کند. در ادامه این اطلاعیه آمده است، سازمان خصوصی‌سازی هیچ‌گونه تعهدی مازاد بر مفاد مندرج در این اطلاعیه ندارد. ارزش کل پایه مزایده و سایر ترتیبات و شرایط آن هیچ‌گونه تغییری ندارد.


سقف بودجه سال آینده ۱۳۰۰۰‌میلیارد تومان کاهش یافت

اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سقف بودجه سال آینده را از ۸۳۷‌هزار‌میلیارد تومان به ۸۲۴‌هزار‌میلیارد تومان کاهش داد. به گزارش تسنیم، دولت در لایحه پیشنهادی خود سقف بودجه سال آینده را رقمی بالغ بر837‌هزار‌میلیارد تومان بسته بود که اعضای کمیسیون تلفیق با کاهش 13‌هزار‌میلیارد تومانی، بودجه سال آینده را از حیث منابع و مصارف رقمی بالغ بر 824‌هزار‌میلیارد تومان به‌تصویب رساند.

همچنین در لایحه دولت، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌یی و مالی و مصارف بودجه‌ عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌یی و مالی بالغ 267‌هزار‌میلیارد تومان بود که این رقم در کمیسیون تلفیق به رقمی بالغ بر 254‌هزار‌میلیارد تومان کاهش یافته است. در لایحه پیشنهادی دولت، منابع عمومی رقمی بالغ بر 224‌هزار‌میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که در کمیسیون تلفیق منابع عمومی دولت رقمی بالغ بر 216‌هزار‌میلیارد تومان مصوب شد. درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بیش از 42‌هزار‌میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها در سال آینده به 38‌هزار‌میلیارد تومان کاهش یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر