پرداخت مالیات 10هزارمیلیاردی صندوق در حد حرف است

۱۳۹۳/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۱۰

سیدقاسم حسینی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود صندوق توسعه ملی 10هزارمیلیارد تومان باید مالیات بپردازد، افزود: موضوع در حد حرف است و عملیاتی نشده است. اما ما هم مثل هر بنگاه اقتصادی برای پرداخت یا عدم پرداخت مالیات به اساسنامه و سایر قوانین جاری کشور استناد خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که رییس سازمان مالیاتی عنوان کرده هر نهاد یا شرکتی که فعالیت اقتصادی دارد باید مالیات بدهد، گفت: صندوق حق اعتراض به تشخیص ممیز مالیاتی را دارد و اگر بخواهیم مالیات بدهیم باید از سود صندوق مالیات اخذ شود اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم؛ هرجا که بحث پرداخت مالیات به اثبات رسید، پرداخت خواهد شد. وی بااشاره به سیاست‌ها و رویکرد صندوق توسعه ملی در برنامه ششم اظهار داشت: یکی از مباحثی که دنبال می‌کنیم این بوده که رویکرد صندوق توسعه ملی بین‌المللی شود زیرا اکنون بیشتر فعالیت صندوق معطوف به داخل است. 95درصد صندوق‌های ثروت آفرین دنیا کارکردشان شبیه به هم است اما صندوق توسعه ملی به لحاظ نحوه سرمایه‌گذاری با همه این صندوق‌ها تفاوت دارد.

وی ادامه داد: اهم فعالیت و رویکرد صندوق معطوف به برنامه‌های داخلی بوده و پرداخت تسهیلات ریالی کارهای ارزی را تحت‌الشعاع قرار داده است زیرا تسهیلات ارزی مشتری خاص دارد اما تسهیلات ریالی همه استان‌ها‌ و بخش‌های مختلف را شامل می‌شود و کل کار صندوق پاسخگویی به این نوع تسهیلات شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر