پرداخت هزینه‌های درمانی به 25درصد کاهش یافت

۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۲۱۲

ایرنا

رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم به حدود 25درصد کاهش یافته است.

حسینعلی شهریاری روز سه‌شنبه در حاشیه همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت کشور طی گفت‌وگو با ایرنا افزود: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت سهم مردم در پرداخت هزینه‌های درمانی 52درصد بود که با اقدامات دولت یازدهم سهم مردم در پرداخت این هزینه‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه قوانین چهارم و پنجم توسعه با محور کاهش سهم پرداختی هزینه‌های درمانی از جیب مردم در دولت یازدهم تحقق یافت، اظهار کرد: بر اساس این قانون سهم هزینه‌های درمانی از جیب مردم باید به کمتر از 30درصد کاهش یابد. وی بیان کرد: امیدواریم روزی برسد که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب بیمار هیچ دغدغه‌یی جز رنج بیماری خود نداشته باشد.

شهریاری گفت: دولت یازدهم به حوزه سلامت دید مثبت دارد و عرصه سلامت از اولویت‌های دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.

وی با اشاره به کمک‌های بسیار خیرین به حوزه سلامت اظهار کرد: کمک‌های خیرین سلامت در طول 6سال قبل تا پایان سال گذشته افزون بر 33هزار میلیارد ریال بوده است که تا پایان امسال به 40 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی ادامه داد: خیرین سلامت با اقدامات خود شامل احداث و بازسازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خرید آمبولانس و کمک به بیماران نیازمند تاکنون نقش مهمی را ایفا کرده‌اند. رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از نمایندگان این مجلس امروز در همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت کشور در مشهد شرکت کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر