تازه خبر

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۰۲۰

سرانجام یک طرح مهم در وزارت بهداشت

ایسنا وزیر بهداشت سرانجام نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد و همچنین برنامه‌های این وزارتخانه در پس ازتحریم را تشریح کرد. در پاسخ به سوالی درباره سرانجام نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد، توضیح داد: مقرر شده بود این طرح 6ماه به صورت آزمایشی اجرا و نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود و سپس درباره آن تصمیم گرفته شود. اکنون نیز درهمین مقطع هستیم و درحال بررسی مباحث مختلف اجرای این طرح هستیم. یک اشکال جدی به سیستم نرم‌افزاری نصب شده در مراکز بیمارستانی کشور مربوط می‌شود و متاسفانه ده‌ها نوع سیستم HIS وجود دارد و در ورود، انتقال و محاسبه نهایی اطلاعات به اشکالاتی برمی‌خورند که گاهی باعث تفاوت پرداختی قابل توجه میان پرسنل می‌شود. وزیر بهداشت در این باره ادامه داد: براساس درخواست روسای محترم دانشگاه‌های علوم پزشکی، معاونت درمان پذیرفته است که این طرح و روش پله‌کانی توسط بیمارستان‌ها اختیاری عملی شود نه اجباری. بنابراین مراکز یا دانشگاه‌هایی که آمادگی نداشته باشند، روش قبلی را با شرط افزایش حداقل 1.7برابری کارانه ادامه خواهند داد. روش پله‌کانی هم در صورت درخواست اکثریت، حذف می‌شود. وزیر بهداشت تاکید می‌کند: موضوع حقوق فوق‌العاده حساس است و نمی‌توان هیجانی تصمیم گرفت. باید تصمیمی گرفت که مورد قبول اکثریت باشد. وی همچنین درباره برنامه‌های وزارت بهداشت در پس ازتحریم نیز گفت: افزایش کیفیت واکسن، دارو و تجهیزات پزشکی و سمومی که در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، مدنظر ماست و این امر باید عملیاتی شود؛ چراکه سلامت مردم از این مسیر بیشتر تامین می‌شود. هاشمی ادامه داد: درعین حال استفاده از فرصت سرمایه‌گذاری بخش خارجی بسیار مهم است. در این زمینه نیز درحوزه تجهیزات پزشکی و انتقال فناوری به داخل کشور و همچنین ساخت بیمارستان و مراکز درمانی باید نهایت استفاده را برد.

درخواست بودجه برای دندانپزشکی‌ها

مهر رییس هیات‌مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: اگر دندانپزشکی در ردیف بودجه‌های سالانه دیده شود و بیمه‌ها آن را پوشش دهند، یکی از دغدغه‌های مردم برطرف می‌شود.

به گزارش دکترباقر شهنی‌زاده اظهار داشت: این کنگره با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده خود با موفقیت کامل به پایان رسید. رییس هیات‌مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه دندانپزشکی کشور ما نیازمند آن است که دندانپزشکان عمومی از آخرین دانش‌ها و دستاوردهای علمی آگاه باشند، گفت: براین اساس ماندگاری درمان‌های دهان و دندان به این معنا که یک درمان در دهان بیمار به مدت طولانی دوام بیاورد، یکی از نیازهای اساسی است. رییس هیات‌مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با تاکید بر اینکه مطالبه اصلی ما این است که مردم بتوانند از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند، عنوان کرد: با توجه به اینکه در سبد هزینه‌یی خانوار دندانپزشکی سهم بزرگی دارد و جزو هزینه‌هایی است که تامین آن مشکل است، معتقدیم چنانچه بیمه‌ها به این عرصه وارد و دولت بتواند بیمه‌های پایه را متقاعد کند که دندانپزشکی را در ردیف خدمات خود قرار دهند قطعا این امکان برای مردم فراهم می‌شود که سلامتی خود را بیش از پیش به دست بیاورند. وی با بیان اینکه با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود تامین هزینه‌های سلامت مشکل است، پیشنهاد داد: اگر دندانپزشکی، در ردیف بودجه‌های سالانه دیده شود و بیمه‌ها آن را پوشش دهند، یکی از دغدغه‌های مردم برطرف می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر