تازه خبر

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۷۲

واگذاری مدیریت تا ۳۰ سال

مهر قائم‌مقام وزیر بهداشت به تشریح جزییات طرح «بیمارستان‌های زنجیره‌ای» پرداخت که با هدف تکمیل و احداث مراکز درمانی درکشور اجرا می‌شود. دکتر ایرج حریرچی اظهار داشت: در ارتباط با طرح بیمارستان‌های زنجیره‌یی باید بگویم که این کار با بعضی از ارگان‌ها و نهادها آغاز شده است، اما این بدان معنی نیست که حتما باید احداث و تکمیل بیمارستان‌ها به صورت زنجیره‌یی باشد. بلکه در هر نقطه‌یی از کشور که لازم باشد، بیمارستانی تکمیل یا احداث شود، ما این آمادگی را داریم که مشارکت کنیم. معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: البته ترجیح ما این است که هلدینگ‌های بزرگ در قالب ۵ تا ۱۰ بیمارستان ورود کنند که البته تجربه این کار در دنیا وجود دارد. به‌طوری که با این شیوه می‌توانند هزینه‌های مدیریتی و سر باری را کاهش دهند. وی با عنوان این مطلب که هنوز ازسوی بخش خصوصی در اجرای طرح بیمارستان‌های زنجیره‌یی استقبال خوبی نشده است، افزود: شاید این عدم استقبال بدین خاطر باشد که سرمایه‌گذاری در بیمارستان‌سازی خیلی هزینه‌بر است. حریرچی درعین حال از ورود بعضی نهادها و ارگان‌های غیردولتی در اجرای این طرح خبر داد و گفت: درحال حاضر برای ساخت و تکمیل بیمارستان‌ها با قرارگاه خاتم‌الانبیاء قرارداد امضا کرده‌ایم. سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کسری و کمبود بودجه عمرانی دولت افزود: وزارت بهداشت برای اینکه بتواند درهمکاری با قرارگاه خاتم پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کند، املاک و زمین‌های مازاد خودش را

می‌فروشد. حریرچی در ادامه به نحوه قراردادهای همکاری در طرح بیمارستان‌های زنجیره‌یی اشاره کرد و گفت: در این طرح، انواع قراردادها را داریم. به‌طوری که در بعضی موارد طرف قرارداد، بیمارستان را می‌سازد و تحویل وزارت بهداشت می‌دهد. قائم‌مقام وزیر بهداشت درهمین ارتباط افزود: در بعضی از قراردادها نیز تا ۳۰سال مدیریت بیمارستان برعهده طرف قرارداد است.


طب سنتی ایران در سایه دست‌هایی آلوده

ایسنا وزیر بهداشت گفت: متاسفانه نسل امروز ما نه از بعد تاریخی بلکه از بعد علمی هم با این افراد بیگانه است. انتظار می‌رفت که طی 20 الی 30سال اخیر قدم‌های زیادی در طب سنتی برداشته شود، اما هنوز در این زمینه اندرخم یک کوچه هستیم. حسن هاشمی بااشاره به وجود ظرفیتی بین‌المللی در طب سنتی گفت: ظرفیتی که در این زمینه می‌توانست بین‌المللی شود، حتی ملی هم نشده و بسته‌هایی را که در این زمینه معرفی کردیم، متاسفانه امروز با دست‌هایی آلوده شده و قابل دفاع نیست. بدتر از همه این است که طب کشورهایی مانند هند و چین را وارد کشور می‌کنیم درحالی که از گنجینه ارزشمند خود در این زمینه غافلیم. هاشمی ضمن ابراز امیدواری نسبت به امکان ایجاد 10کلینیک مجهز از داروهای گیاهی با همان سبک و سیاق قدیمی در کشور گفت: من به کارکرد طب سنتی باور دارم و معتقدم نه تنها در شفا و درمان مردم بلکه در خودباوری نسل ایرانی بسیار موثر خواهد بود. از آنجایی که از دوران طفولیت کارکرد طب سنتی را دیده‌ام، معتقدم در حق این پیشینه تاریخی کوتاهی کرده‌ایم. امیدوارم با کمک بزرگان و خیرین حداقل بتوانیم در چند استان کشور کلینیک‌های طب سنتی را ایجاد کنیم؛ چراکه تا زمانی که مردم طعم آن را نچشند، نمی‌توانند سره را از ناسره تشخیص دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر