بدون تحریم نیازهای مردم ارزان‌تر تامین می‌شود

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۹۱

ایسنا

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باوجود ابلاغ بخشنامه‌ افزایش 6درصدی قیمت 18 قلم ماده غذایی، برنامه‌یی برای افزایش قیمت گندم، آرد و نان نداریم. علی قنبری همچنین افزود، بدون تحریم، نیازهای مردم ارزان‌تر از قبل تامین می‌شود.

علی قنبری اظهار کرد: بخشنامه‌ افزایش 6درصدی قیمت 18 قلم ماده غذایی که گندم، آرد و نان نیز شامل آن بود، ابتدای هفته جاری ازسوی دولت ابلاغ شد اما این محصولات که جزو کالاهای یارانه‌یی و تنظیم بازاری هستند در سال‌جاری مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند.

وی افزود: دوگانه بودن قیمت گندم و آرد در قالب آزاد و دولتی مفاسدی را در بازار این محصولات به وجود آورده که پیشنهاد می‌شود اگر دولت بتواند سیاستی برای یکسان‌سازی قیمت آنها اعمال کند، می‌توان به بهبود فضای تجارت در بازار گندم و آرد امیدوار بود که البته دولت برای جبران زیان‌های احتمالی وارد شده به اقشار آسیب‌پذیر می‌تواند یارانه‌هایی درنظر گیرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد: پس از این توافق و در صورت برداشته شدن تحریم‌ها و حل مشکلات بانکی و انتقال پول، تامین نیاز مردم راحت‌تر و ارزان‌تر صورت می‌گیرد چراکه بازار رقابتی به وجود می‌آید که به نفع مردم خواهد بود.

قنبری تاکید کرد: گرچه سیاست دولت بر مبنای حمایت از تولیدات داخلی کشاورزی به ویژه تولید محصولات استراتژیک است اما کشاورزان و تولیدکنندگان نیز باید در این راستا خود را برای رقابت در بازار آزاد آماده کنند و تا حد امکان هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر