همه تصمیمات واردات محصولات کشاورزی دراختیار وزارت جهاد نیست

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۹۰

ایرنا

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باوجود فشارهای متعدد از گروه‌های مختلف، وزارت جهاد کشاورزی امسال هیچ نامه‌یی برای واردات برنج صادر نکرده است. عباس کشاورز در ادامه اضافه کرد: همه تصمیمات مربوط به واردات محصولات کشاورزی دراختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست.

عباس کشاورز روز چهارشنبه در آیین نخستین برداشت شالی برنج در روستای ابوکلا شهرستان فریدونکنار استان مازندران؛ متوسط سرانه مصرف برنج درکشور را 38کیلوگرم عنوان کرد و افزود: سالانه یک‌میلیون و800هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود و نیاز سالانه واردات حدود یک‌میلیون تن است.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی واردات و توزیع برنج خارجی از اول مرداد تا پایان آذر ممنوع است، تصریح کرد: متاسفانه سال92 بیش از 2میلیون تن برنج خارجی وارد شد. وی بر لزوم حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد و ادامه داد: در هرحال چالش‌های جدی در بخش‌های مختلف کشاورزی وجود دارد. معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه تمامی تصمیمات در مورد واردات محصولات کشاورزی دراختیار وزارت جهاد کشاورزی نیست، ادامه داد: باید هزینه تمام‌شده تولید محصولات کشاورزی به ویژه برنج که دومین ماده غذایی مردم است را کاهش بدهیم. کشاورز بااشاره به کمبود آب و خشکسالی، عدم بهره‌وری از زمین‌های کشاورزی را از چالش‌های جدی توسعه کشاورزی کشور دانست و گفت: درحالی که در تمام دنیا دو تا سه بار برنج در زمین برداشت می‌کنند، در کشورمان هنوز یک‌بار کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح درآمد کشاورزان و فرصت‌های شغلی تا سه برابر افزایش می‌بابد، اظهار داشت: گردشگری کشاورزی نیز در این طرح دیده شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر