بازار دارو و درمان بهبود می‌یابد

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۴۵۰۳

رسول دیناروند

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو

بالاخره با تلاش‌های وزیر امورخارجه ایران و تیم مذاکره‌کننده همراه وی، مذاکرات به نتیجه رسید و در حال رفتارهای بین‌المللی نسبت به کشور ما تغییر خواهد کرد. این تغییرات در حوزه درمان نیز بازخورد خواهد داشت.

این تغییرات با توجه به اینکه زیرساخت‌های تولید دارو و تجهیزات پزشکی در کشور مناسب است، تغییرات مطلوبی برای کشور خواهد بود.

من احتمال می‌دهم که بعد از رفع تحریم‌ها، شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در حوزه سلامت نیز سرمایه‌گذاری خواهند کرد. گرچه باید یادآوری کنم با وجود مشکلاتی که تحریم‌ها در دو سال گذشته ایجاد کرده بود، ‌بحران دارویی در کشور در این سال‌ها به وجود نیامد. در واقع ما توانستیم با مدیریت خوب و با تلاش‌های صورت گرفته، ‌این بحران را رد کنیم و در نهایت تامین دارو در شرایط تحریم به خوبی انجام شد.

از سویی، این نگرانی هم در دوره پسا تحریم وجود دارد که نیاز به نقدینگی در کشور تشدید نشود.

در حقیقت، کشور در دوران تحریم‌ها با هجوم نقدینگی سنگینی مواجه بود که امیدواریم بعد از توافق صورت گرفته نیاز به نقدینگی در کل کشور و همه بخش‌ها کمتر شود.

با این حال ما مطمئن هستیم که رفع تحریم‌ها بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی تاثیر مثبتی خواهد گذاشت ضمن اینکه نمی‌توان انکار کرد که کیفیت محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی نیز بهبود

نخواهد یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر